zaterdag 1 juli 2017

Het zit er op!



Nu is het echt zo ver. Alles wat ik op school nu doe is voor het allerlaatst. Afgelopen woensdag heb ik voor het laatst in mijn werkloopbaan aan het VMBO van het Dongemond college gesurveilleerd. Het ging om een proefwerk geschiedenis en een voor wiskunde voor klas 1G. Ik heb mijn spullen na afloop keurig ingeleverd bij Veronic. Dat werd door Arthur Weijers op de gevoelige plaat vastgelegd. En daarmee zat het werk in mijn favoriete ‘eigen’ lokaal 43 er op. Op diezelfde woensdag had ik mijn laatste vergadering van de medezeggenschapsraad waarvan ik voorzitter was. Donderdagochtend heb ik –alvast voor mijn verjaardag van morgen- op school op kleine appelflapjes getrakteerd en donderdagmiddag stond de laatste vergadering van de personeelsgeleding van de MR op het programma.
Nu rest nog de diploma-uitreiking op 6 juli als ik –net als de meeste andere leraren- enkele leerlingen mag toespreken bij het overhandigen van hun diploma.
Dan wacht enkel nog mijn officiële afscheid op woensdag 12 juli. Daarna staat er echt een streep onder 15 jaar leraar Maatschappijleer aan het VMBO van het Dongemond college. Een mooie tijd. Nu kan het terugkijken en vooruitkijken en gaat mijn pensioen echt beginnen. Gisteren bezocht ik mijn nieuwe Cardioloog. De ‘oude’ stierf –hoe gek- aan een hartaanval.
De nieuwe haalde meteen een streep door de betablokker die ik dagelijks slik. Voortaan nog maar de helft daarvan om te proberen. Op alle fronten begin ik aan nieuwe fase in mijn leven dus. Mensen die mij kennen, die zullen weten, dat ik me niet ga vervelen. Er worden bij ons thuis zeker geen geraniums op de vensterbank gezet, zodat ik daar achter kan gaan zitten.
Nee. Werk en hobbies genoeg. Freelance medewerker van de redactie van BN de Stem, voorzitter en lid van de steunfractie van de PvdA Geertruidenberg en uiteraard mijn andere – voor mij de meest belangrijke- bezigheden; meer tijd voor mijn vrouw José, onze kinderen Inge, Meike, Tommy, Pieter en Elke en hun aanhang en de kleinkinderen. Ik vond het belangrijk genoeg om dit allemaal deze week nog even aan je te laten weten!
(foto: Arthur Weijers: laatste surveillance op 28-06-2017.)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten