zaterdag 8 juli 2017

Voor de broodnodige variatie....


Wie denkt dat ik op mijn lauweren kan gaan rusten, die heeft het grondig mis. Ik mag dan woensdag op het Dongemond echt mijn officiële afscheidsbijeenkomst krijgen, maar de hele dag op mijn stoel zitten of in de tuin liggen, is er echt niet bij.
Neem nou de afgelopen week. Zondag was mijn 66e verjaardag en ons hele gezin was van de partij. Mooie kunstwerkjes voor de jarige opa van de kleintjes; hapjes, drankjes en gezelligheid en rond etenstijd de heerlijke zelfgemaakte soep en pasta van sterrenkok José waarbij iedereen zijn vingers aflikte. Een geslaagde dag! Maandagochtend ging ik naar de fysio en daarna voor BN De Stem naar de opening van de locatie voor dagverpleging in Geertruidenberg. Een artikeltje geschreven en geupload. Dinsdagochtend nog even naar school om de woordjes voor mijn geslaagde leerlingen en mijn speech voor het afscheid uit te printen.

Woensdag weer fysio en ’s avonds gezellig barbecuen ter gelegenheid van de verjaardag van onze kleinzoon Youri. Donderdagochtend een cadeautje kopen voor kleindochter Emma die zondag 10 wordt en verder de hele middag en avond in de snikhete Lambertuskerk van Raamsdonk voor de diplomauitreiking. Met woordjes voor een aantal groepjes geslaagde leerlingen. Mijn laatsten!

Vrijdagochtend weer fysio daarna een vergadering met het plaatselijke PvdA-bestuur en ’s middags de pedicure.

Gisteravond kwamen mijn broer Marco en Dineke voor mijn verjaardag. Gezellig. Vandaag komt Cas en morgen hebben we Emma’s verjaardag. Ze zal zonder twijfel blij zijn met de cadeautjes. Het is dan ook een kroonjaar. Op de middagen zie je meestal niks in mijn staan deze weken, maar dat is bewust. Het is immers Tour. En die volg ik graag. Voor de Nederlanders hoef ik het niet te doen, die praten meer na de wedstrijd, dan dat ze rijden. Maar gelukkig hoefde  ik op donderdag de meest saaie lange rit zonder hoogtepunten niet te volgen omdat ik andere, belangrijkere bezigheden had. Het heeft zo moeten zijn. Je ziet het; een stampvolle agenda en ben bang dat het elke week wel zoiets zal zijn. Niet dat ik het erg vind, want het zijn allemaal liefhebberij; dingen die ik graag doe. Tussendoor ben ik in de  vrije uurtjes nog met de stamboom bezig in de pogingen problemen te tackelen of ik ben samen met José boodschappen doen of op de kleintjes aan het passen. Nee. Ik ga me niet vervelen. Dat staat als een paal boven water. Ik vraag me alleen af hoe het echt zal zijn als ik écht niet meer ’s morgens om half acht naar school ga. Het zal zonder twijfel even wennen zijn. Maar alles went. Er staat zoveel leuks tegenover, dat ik echt blij kan zijn met mijn pensioen. Woensdagmiddag trek ik echt de deur op het Dongemond college achter mij dicht. De scootmobiel staat dan niet meer bij de trap en anderen nemen mijn taak over. Er is een tijd van komen en een van gaan. Tenminste...... Je weet immers nooit of ik er nog eens terug kom om in te vallen bij noodgevallen of om te surveilleren. Ik weet zeker dat ik dat dan weer met plezier zal doen.
(Bron: familiearchief f.van son; drukke week begin juli: tekeningen van de kleintjes, snikhete diplomauitreiking, middagje Tour, stamboombronnen lezen).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten