zaterdag 26 november 2022

Sven kwam logeren....

Onze kleinzoon Sven kwam afgelopen weekend voor de eerste keer logeren bij oma José en opa Frans. We waren wat gespannen uiteraard, maar dat bleek achteraf helemaal niet nodig. Natuurlijk even huilen toen zijn ouders weggingen, maar toen onze kleine krullenbol ging spelen en hield dat erg lang vol. Hij praatte honderduit en heeft geen enkele keer gehuild. Ook bij het eten toont hij eerst zijn eigen willetje, maar besluit dan toch om zijn mondje open te doen, telkens als ik met de vork aankwam. Slapen heeft hij mogelijk van zijn papa geërfd. Hij werd om kwart voor twaalf één keer wakker, waarschijnlijk een droompje, maar binnen enkele minuten lag hij weer rustig te slapen. ’s Morgens na kwart over negen kwam hij net overeind, toen José naar boven kwam. Het was fijn om op te passen.

Gezondheid

De ellende blijft. Maandag daarom toch maar even naar de huisarts geweest. Andere medicijn erbij gekregen en dinsdag weer even naar de fysio. Verder ga ik elke ochtend thuis even op de hometrainer en ben voorzichtig met lopen. Het kan met twee krukken een paar stapjes, maar de pijn bij de aansluiting van mijn spieren net boven mijn voet, blijft me parten spelen. Het zal tijd nodig hebben, vrees ik.

Er was meer

Natuurlijk kwamen Cas en Sem op de dinsdagmiddag weer mee eten ; op dinsdagavond was het voor José weer schilderclub en die dag was ook onze dochter Meike jarig. We gingen er woensdagochtend even op de koffie met taart. Gezellig. Schoonzoon Bram was donderdag aan de beurt om jarig te zijn. Hij viert het later. Geen oppas donderdag op Luuk. Hij was niet helemaal in orde, dus we moesten ons ventje missen. José ging gistermiddag met Elke lunchen. Dat was nog voor haar verjaardag.Vandaag gaan we de verjaardag vieren van de kleinkinderen bij Piter en Tara in Oosterhout.

Ik maakte weer mijn wekelijkse pagina in De Langstraat, ons weekblad en ruste lekker op de bank tussendoor. Ook zat ik gelukkig nog even achter de laptop voor mijn familieonderzoek en –boek.en omdat donderdag de trouwdag van mijn ouders was 75 jaar geleden, hier nog even een foto van hen in 1970. Het was de laatste van hen samen, voordat mijn vader veel te jong stierf. 

(Bron: familiearchief f.van son).




 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten