zaterdag 24 april 2021

Gelukkig maar….?

Een beetje spierpijn in mijn arm en ergernis over het spel van NAC. Daarmee werd ik vanochtend wakker. Gisteren hebben zowel José als ik de eerste vaccinprik tegen Corona gekregen. Het heeft nog heel wat gedoe opgeleverd vooraf. Maar in de bedrijfshal in Waalwijk, waar het prikcircus was opgebouwd, bleken er weinig problemen. Integendeel. Iedereen even aardig en meedenkend.

José

Wat ging eraan vooraf. Laat ik maar met José beginnen. Zij kreeg donderdag de uitnodigingsbrief in de bus. Ik had die vorige week al gehad. José maakte een telefonische afspraak en kon een week na mij worden geprikt, ook in Waalwijk. Jammer, maar het kon niet samen met mij, zo werd duidelijk. Gisterochtend kreeg José plotseling een berichtje van de corona-prik-club.  De priklocatie en tijd waren veranderd. Ze moest op twee verschillende dagen in mei en juni maar even naar Amsterdam komen en nog op twee verschillende locaties ook. Zonder uitleg of nadere informatie. Ergernis dus! Daar had zij begrijpelijk niet veel zin in. Er zijn priklocaties dichterbij genoeg in Breda, Waalwijk, Gorinchem en noem maar op.

Samen

Ik moest gisteren dus naar Waalwijk om geprikt te worden en José reed maar even mee met onze ‘chauffeur’ Elke. (Bedankt nog hoor!). José zou proberen om zich ook te laten prikken. Je kon immers niet weten. Binnen in de hal wees alles zichzelf uit. Eerst aanmelden. Dat deden zowel José als ik. Controleren van de BSN-nummers en ik moest nog even naar de dokter in de hal. Ik gebruik immers bloedverdunners. Ik ging –gewapend met een goedkeuring van de trombosedienst- even langs die dokter. Kreeg daar een briefje met zijn handtekening mee en daarna gingen we naar de prikadministratie. Daar merkte een vriendelijke dame op, dat José pas volgende week een afspraak had (die inmiddels dus weer naar Amsterdam was verplaatst , maar dat wist zij nog niet). José bleek niet zo’n probleem. Loopt u maar met u man mee. “dan moet u ook voor de tweede vaccinatie wel weer met uw man meekomen”.  Daar gingen we. Beiden ingeënt en beiden daarna een kwartiertje gedwongen gewacht in de hal en vervolgens weer naar de wachtende auto bij Elke en Sem. Geregeld. Eind mei volgt de tweede prik voor José en voor mij. Mooi zo. Nu maar hopen dat de vaccinatie geen ellende oplevert. Daarom als illustratie nog een coronagrapje.

NAC

En dan NAC. Wat hebben ze het toch vergooid de laatste weken. Lamstralenvoetbal, een achterhoede zo lek als een mandje en geen ballen op de scorende spitsen. Alhoewel. Met dat scoren viel het ook tegen. Ze hadden de tweede plaats zowat voor het grijpen en daarmee promotie. Maar eerlijk gezegd; ze hebben absoluut geen team om mee te promoveren en het angsthazenvoetbal belooft onder Steyn ook in de nacompetitie niet veel goeds. Jammer toch. Het blijft met mijn NAC dit seizoen aanmodderen en het voetbal is niet aan te zien. NAC onwaardig. Is dat nou NOAD, dat walking football, goed voor 65+ ers met tikkie terug en tikkie breed en weinig passie en inventiviteit?  Gelukkig komt de zomer eraan. Tip aan Lokhof: Steyn met pensioen sturen en laat hem zijn voetbalvriendjes meenemen.

(bron: familiearchief f.v.son) 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten