zaterdag 17 april 2021

Toch Pfizer....!

De ‘hoge heren’ in Den Haag hebben in al hun broddelwerk en coronawijsheid bepaald, dat mensen die voor of in 1951 geboren zijn, zich digitaal kunnen aanmelden voor een vaccinatie met het pfizer-vaccin. Ik natuurlijk meteen naar die site bin deze week en aanmelden. Jammer dan. Als je patiënt bent bij de trombosedienst, dan staat er na een flink aantal te beantwoorde vragen: ‘digitaal aanmelden kan niet; wacht op uit uitnodigingsbrief’ daarin staat een telefoonnummer en dat moet ik bellen. Daar gaan we weer met de ambtenarij. Ik moet namelijk toch zelf al bellen met de trombosedienst zodra ik een vaccinatie-uitnodiging krijg. Die brief kreeg ik al een maand of wat geleden, om precies te zijn 7 januari. Zij passen na mijn belletje de dag waarop ik zelf moet prikkken aan en eventueel de medicatie om INR op peil te houden. 

Pfizer

En eindelijk, gisteren, toen ik terug kwam van de hartfalenpoli kwam de uitnodiging voor de vaccinatie in de brievenbus. Dat betekende dus snel de telefoon pakken en bellen. Ik kon eindelijk een afspraak maken voor het vaccin tegen corona. En tot mijn grote vreugde met het Pfizervaccin. Ik had het er ’s morgens nog indringend over gehad op de hartfalenpoli en gewezen op het wankel evenwicht van mijn en gezondheid en mijn bloedbeeld. Weg is nu de stress, dat ik met astra zeneca zou worden geprikt. Samen met José had ik al besproken. Dat ik dat dat AZ toch echt aan me voorbij zou laten gaan en dan maar achter in de rij zou aansluiten. Niet meer nodig dus. Ben er eigenlijk wel blij mee want tegen vaccineren heb ik niks. Maar wel met een vaccin dat mogelijk, hoe klein de kans ook is, voor bloedstolsels zorgt en verlaging van de hoeveelheid bloedplaatjes. Mijn gezondheid en evenwicht in mijn bloed tussen rode en witte bloedlichaampjes en bloedplaatjes is te wankel. En het vervoer bleek geen  probleem. Elke meldde mij onmiddellijk, dat zij me wel naar de priklocatie wil rijden in Waalwijk. Fijn hoor, ook dat al meteen geregeld. Voor de tweede prik in mei moet ik nog even vervoer vragen aan een van de andere kinderen.

Gezond

Mijn gezondheid blijft een zorgenkindje. Er kwam gisterochtend na hartonderzoek en bestuderen van het bloedbeeldweer een medicijn bij. Blij dat apotheek ’t Veer dat al onmiddellijk ’s middags voor me klaarlegde. Mijn hartfalen is immers verslechterd. Mijn hart pompt nog maar 35%. Natuurlijk wordt goed in de gaten gehouden, of mijn nieren dat nieuwe medicijn ook nog aankunnen en hoe mijn hart reageert. Er is gelukkig ook in de medische wereld extra aandacht en zorg voor mijn gezondheid. Volgende week weer bloed prikken om de nierfunctie weer te controleren en een week later weer een afspraak met de hartfalenpoli van het Amphia. Ik ben nu toch wat rustiger. Toen ik de informatie doorlas, die ik meekreeg, werd het weer maar eens onderstreept. Ik hoef me niet af te vragen of we wel goed genoeg eten. Daar zorgt José wel voor. Wat wij wel en niet eten en doen, staat precies op de lijst, die ik gisteren van de poli meekreeg. Maar dat wist is al lang! De zorg door José is niet te evenaren.

(bron: familiearchief f. van son)



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten