zaterdag 10 april 2021

Onverbeterlijk, mijn vaccin en hobby...

De Haagse politici hebben zich rondom Pasen weer van hun ‘beste’ kant laten zien. De achterklap, het gemauw over andere bestuurscultuur, kracht en tegenkracht  en de smerige spelletjes daaromheen gaan gewoon door. Arib is weggestuurd als kamervoorzitter na een onderonsje tussen ‘nieuwe bestuursstijl’ Kaag en ‘zwartestiftexpert’ Rutte. De topacteurs dronken een glas, deden inderdaad tijdens de schorsing een plas en alles zal ook in de komende jaren blijven, zoals het was. Genoeg over dat onbetrouwbaar stelletje circusartiesten daar. En de bevolking, die pikt het, want is gepaaid met open horeca en terrassen, publiek wij het EK, scholen open, en einde aan de avondklok. Men redeneert in Den Haag: geef het volk brood en spelen, dan is men ons gerotzooi weer snel vergeten en kunnen we verder aanrommelen met andermans centen. Om met Rutte te spreken:, dan heeft de bevolking aan de corona-ellende “geen actieve herinnering” meer. Dat alles komt die Haagse club goed uit. Prima communicatieve zet uiteraard

Mijn vaccin

Nee, ik heb nog geen uitnodiging gehad voor een vaccin. Ik maak er me samen met José echt zorgen over dat astra zeneca vaccin. Mijn aangeboren aandoening aan hart en bloedvaten; de situatie van mijn longen met bloedblaasjes waarvoor ik in Nieuwegein onder controle ben, mijn openhartoperatie en verslechterd hartfalen, mijn dagelijkse pillen en twee of driewekelijks zelf bloedprikken om toch vooral het inr op peil te houden, geeft aan dat mijn bloed een wankel evenwicht is en een goed INR voor mij van belang is. Dat INR is een maat voor de stollingstijd van bloed, het staat voor International Normalized Ratio. Het geeft aan hoe snel het bloed stolt. Van nature is de INR waarde 1; een INR waarde van 3 betekent dat het bloed 3 keer zo langzaam stolt. In plaats van in 15 seconden stolt het bloed pas na 45 seconden. Invloed van een vaccin op mijn bloed, trombose en ook op de bloedplaatjes, kan ik missen als kiespijn. Om trombose te helpen tegengaan, moet je oefenen om bloedsomloop te stimuleren, schrijven ze gemakkelijk. Dat zit er bij mij nauwelijks in door toegenomen hartfalen. Leef en eet gezond en rook niet, daar houden wij ons prima aan. Het meest buitensporig rondom dat vaccineren vind ik, dat je bij om medische redenen weigeren van astra zeneca, gewoon achteraan moet sluiten als iedereen gevaccineerd is. Dat kunnen ze beter ‘voorbehouden’ aan de, -door eigen schuld-, veel te dikke mensen, in plaats van aan chronisch zieken zoals ik, die zelf niets daaraan kunnen doen. De dikkere mensen door medische redenen natuurlijk buiten beschouwing gelaten. Kortom, mij vaccineren met dat Astravaccin, ik ben er echt nog niet uit.

Hobby

Gelukkig kwam gisteren onze nu nog jongste kleinzoon weer een ochtend bij ons. Altijd gezellig. Ik volgde de avond ervoor weer de raadsvergadering en schreef deze week ook weer een aantal artikelen voor mijn wekelijkse ‘eigen’ pagina in het weekblad De Langstraat over ons lokaal bestuur en politiek, én warempel, er was zelfs weer wat tijd voor digitaal leeswerk over de  herkomst van de hertogen van Brabant en hun diverse bezittingen en over de Giselberten van Tilburg, onze voorouders. De stukjes van die laatste puzzel, die me al een tijd bezig houdt, vallen toch langzaam maar zeker op de juiste plaats. Het kan straks allemaal een passend plekje krijgen in mijn boek over de herkomst van mijn eigen voorouders en hun geschiedenis. Je weet, goed werk heeft tijd nodig, want aan ongebreideld kopiëren van niet juiste gegevens op het internet, heb ik een broertje dood. Ik kies al jaren voor eigen onderzoek en combineren en vergelijken van gegevens mét bronvermelding van andere onderzoekers. Anders heeft familiegenealogie voor mij geen zin. Oh ja, ik moet ook mijn familiearchief nog steeds verder vorm geven. Er is nog genoeg te doen. Als ik daar allemaal maar tijd voor krijg…

(Bron: familiearchief f. van son)

 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten