vrijdag 28 april 2017

Vakantie niet voor je rust

De vakantie is bedoeld om leuke dingen te doen; niet voor je rust. Daar ben ik in de afgelopen week achter gekomen. Zo leer je nog eens wat.

José en ik maakten een paar stamboomritjes, zoals gepland. Naar kasteel Stapelen in Boxtel als opwarmertje en daarna, ik heb je dat al aangekondigd, reden we weer naar zuid België, dus vroeg uit bed en ruim 670 kilometer rijden, lopen en fotograferen van plekken uit mijn stamboomverleden. Ik heb alle gemaakte foto’s nog niet uitgewerkt, maar een paar kan je al bekijken. We bezochten Lobbes, Ham-sur-Heure, Morialmé, Florennes, Bioul, Floreffe, Gembloux, Nijvel, Nodebais en Hoegaarden. Dinsdag ’s Morgens om half acht weg, ’s avonds om half tien thuis. Vrijdag zijn Landen en het Gitterdal, Borgloon of Looz als je wil en nog wat andere plaatsen in de buurt. En dan volgende week nog

Een rit. Het bleef niet bij die ritjes.  Woensdag kwamen Emma en René en Cas bij ons. Dat betekende dat we ’s morgens samen naar een speeltuin gingen en ’s middags konden de dames en de steeds doller wordende heer naar hartenlust met ons speelgoed spelen en het 'teken' tekenen en kleuren, beviel de drie uitstekend. Ze kunnen maar kiezen bij Oma José. En ik mocht ’s middags nog even wielrennen kijken. Cas vond het heerlijk dat zijn nichtjes er waren. Zo heerlijk, dat Emma op zeker moment vroeg om boven te mogen lezen. Ook tante Meike en Youri en Anouk kwamen nog even 'een bakske drinken'. Die Renée is ook iets aparts hoor. Ze wil heel graag een stapelbed op haar kamer, maar ze vertelde erbij dat ze niet zeker weet of ze er wel in durft te klimmen.... Woensdagavond zaten we gezellig met acht aan tafel. Emma, Renée en onze oudste dochter Inge; Cas, Wouter en Elke, José en ik. ’s  Avonds konden we uitgeblust naar bed.  Lekker zo’n vakantie.

En dan staan er nóg heel wat dingen op het programma: een paar dagen in Vaals in een huisje samen met Bram, Inge, Emma en Renée; een stamboomritje in Wallonië en een in Rijnland-Palts en ook nog wat rustmomenten hoop ik. Na de meivakantie begin ik immers aan mijn laatste etappe op het Dongemond en het moet wel leuk blijven.........
(Bron: familiearchief f.v.son: 2017 ritjes stamboomverleden en kleinkinderen meivakantie).









Geen opmerkingen:

Een reactie posten