zaterdag 8 april 2017

Eén week jongbelegen...

Ja. Ik ben nu bijna een week ‘jong belegen’ en ik moet zeggen, het bevalt prima. Ik heb inmiddels een paar jaar bijgetekend. Uitleg? Op zondag 2 april was ik officieel AOW-gerechtigde, zoals ze dat noemen. 65 jaar en 9 maanden om precies te zijn. Nu komt het echt pensioen dus echt dichtbij. Ik zou mogen stoppen, maar ik maak uiteraard het schooljaar netjes af.
Er veranderde eigenlijk erg weinig sinds afgelopen zondag. Ook in de voorbije week bleef alles bij het oude. Er waren weer een paar hoogtepuntjes. Zo hield Renée een prima spreekbeurt over Play-mobiel en behaalde Anouk haar ‘hockey-diploma’. We zochten samen onze vakantiebestemming uit nadat onze privé ‘Reisagent’ Elke een goede voorzet had gedaan. Evenals de afgelopen twee jaar toen we naar Rhodos en Lanzarote gingen. Dit keer gaan we buiten het seizoen.

Op de gebruikelijke dagen kwamen Cas en Youri en ook deze week had ‘Restaria José’ weer een paar dagen dankbare klandizie. Cas kamde mijn haren met een spatel; samen met zijn neefje speelt hij dat het een lieve lust is en Cas en Youri hebben zo af en toe ook de ‘gekke-vijf-minuten’ en Youri ontdekte dat mijn stok een prima stokpaardje is. Hij heeft volop fantasie.

Ik haalde donderdagmiddag Anouk met scoot-mobiel van school. Dat moest wel, want ze was zelf op de fiets. Nou daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze steekt keurig haar hand uit, kijkt goed uit en rijdt alsof ze het al jaren doet.

Anouk en Youri kropen ook bij mij op de bank om samen naar wat leuke dingen te kijken op de computer. Als intermezzo ging ik naar de raadsvergadering op donderdagavond en vrijdag na de fysio bezochten we samen een paar winkels. Al met al dus een week zoals alle weken, al heb ik nu mijn laatste herkansingsweek voor de leerlingen echt achter de rug. Voor de examenkandidaten dus. Komende maandag en woensdag zijn de laatste ouderavonden en dan kan het grote zenuwachtige wachten beginnen. Ja, voor de ouders dan. De leerlingen hebben kennelijk nog steeds niet in de gaten dat het examen nu echt voor de deur staat. Er heerst bij de meesten nog steeds die onaangename ‘krappezesjecultuur’. We zullen zien.............

Nog een paar lesjes examentraining en een schoolverlatersdag en dan gaat de laatste etappe echt van start. Het landelijk examen.

Over etappes gesproken; ik kijk nu op televisie –als het uitkomt- de laatste kilometers van de etappes van wielerwedstrijden. De ronde van het Baskenland deze week en natuurlijk de Scheldeprijs en dit weekend de kasseienklassieker. Met die andere sportklassieker, zoals Feyenoord tegen Ajax heb ik niet zo veel. Van mij mag Feyenoord winnen als ze de meeste punten halen. Ik volg hooguit zo af en toe NAC in de eerste divisie, maar als er iets anders in de planning zit, dan schuif ik voetbal gewoon terzijde.
Nee. Ik zie mijn naderende pensioen echt niet als een muur op me afkomen. Ik heb meer dan genoeg te doen en het betekent zeker niet dat ik langer in bed blijf ’s morgens. Ik moet er niet aan denken... Oh ja. Bijna vergeten. Vanavond gaan we naar de verjaardag van mijn broer. Gezellig!
(Bron: familiearchief f.v.son; kleinkinderen 04-2017).









Geen opmerkingen:

Een reactie posten