zaterdag 22 april 2017

Een aparte week....


Een heel aparte week heb ik achter de rug. Dingen die ik niet meer meemaak in de toekomst en normale, leuke, soms aparte dingen. Ik heb donderdag mijn laatste les gegeven. Het zit er op, wat lesgeven betreft. Er is nog voldoende te doen op school na de meivakantie, maar dan zijn er geen leerlingen meer voor mij. Eén uitzondering. Ik surveilleer nog een keer bij het examen in de mediatheek. Spannend!
Cas en Youri kwamen uiteraard weer spelen bij Oma en Opa, maar toen Cas alleen was ’s middags, ontdekte hij hoe heerlijk het spelen met auto’s kan zijn op een vensterbank in de zon. Genot om naar te kijken. Ik ging met Anouk donderdagmiddag nog even naar de fysio. Vrijdag was zij speciaal aangekleed voor het ontbijt en de Koningsspelen op school. Emma en Renée hadden een sponsorloop, een mini-roparun op het schoolplein. Natuurlijk sponsorden oma en opa ook en waren op het schoolplein om onze sportieve kleindochters aan te moedigen. Hoezo rust, als je bijna met pensioen bent.......
In de vakantie gaan we op initiatief van José –evenals vorige vakantie- weer een paar “Stamboomritjes” doen. Mogelijk naar Cambrai in Noord-Frankrijk, Verder voert de rit langs een groot aantal dorpjes uit mijn stamboomgeschiedenis in Wallonië en een bezoekje aan Randerath, Wassenberg en Heinsberg in Duitsland. Mijn voorouders woonden in die streek van circa 900-1150. Tel daarbij op dat we ook nog uitgenodigd zijn om een gezellig weekendje in een huisje door te brengen samen met Inge, Bram, Emma en Renée in Zuid-Limburg en je begrijpt dat de vakantie van José en van mij er een wordt van ‘puur genieten’.
Ik laat het dus maar even bij dit weekbericht nu. Snel weer verder om de dorpjes in mijn stamboomritten in een route te gieten.
Eén ding is zeker. Zowel het begin als het einde ervan liggen in Raamsdonksveer. Maar daartussen liggen, zoals ik het in één oogopslag zie, heel wat kilometers en hopelijk ook mooie fotomomenten. Je moet toch weten waar je voorouders zoal gewoond en gewerkt hebben.....Ik wel in elk geval.
(Bron: familiearchief f.v.son; Anouk, Emma en Renée op Koningsdag 2017. Cas en zijn vensterbank.)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten