zaterdag 2 juli 2016

Ben ik nu bejaard......?

Vandaag precies 65 jaar geleden werd in Breda Fransje van Son geboren. Meteen gedoopt natuurlijk want dat was toen nog zo. Ik kreeg de volgende namen mee: Franciscus (naar mijn opa), Johannes(mijn andere opa), Cornelis (mijn vader) en Marie (mijn moeder en Maria). Ik werd geboren in het Moederheil, want we hadden thuis aan de Ginnekenweg 65 in Breda een groentewinkel. Veel te druk dus voor Mama en voor mij. Ik word dus vandaag 65.
Gisteren kwamen Tommy en zien vriendin Nienke mij alvast feliciteren. Haar vader is vandaag ook jarig. Vandaag komen ook alle andere kinderen en hun partner en natuurlijk ook de kleinkinderen. Ook mijn broer Marco met Dineke zijn er vanavond bij.  We hebben een barbecue gepland, maar dat is in ons kikkerlandje een beetje dom, zeker als je –zoals ik- in de Herfst jarig bent.....
We zien wel hoe we dat gaan doen. Mijn verjaardagscadeau van José was de zo gewenste nieuwe laptop. Die zal vandaag werkloos op tafel blijven staan, schat ik zo in. Morgen moet ik weer mijn podium voor de zondag invullen voor de Wielertoto van de Tour. Dan heb ik hem wel even nodig. Je snapt dat ik vandaag kort wil zijn. Ik heb het gewoon te druk! Maar niet zo druk dat ik toch nog even in mijn familiearchief kon kijken. Ik haalde er wat eerste foto’s uit van toen. Kijk maar. Lief manneke, niet? Niet zoveel veranderd hé!

(Bron: familiearchief f.v.son 1951 Fransje van Son).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten