zaterdag 29 augustus 2020

Ineens veel te veel...

 Ik weet dat er vanwege Corona heel wat in te halen is, maar het wordt wel heel erg veel. Zeker wat de sport betreft.

Voetbal in de keukenkampioendivisie is begonnen en dat terwijl de europaleaque en championsleaque nog maar amper afgeraffeld zijn. De nieuwe voorronden zijn weer begonnen. Het is niet enkel voetbal. Ook wielrennen, mijn favoriete sport, wordt dicht opeengepakt. De eerste meerdaagse wedstrijden, de nationale en europese kampioenschappen zijn weer achter de rug en vandaag begint de uitgestelde Ronde van Frankrijk. Ik ben benieuwd, hoe er met corona wordt omgegaan. Ik houd mijn hart vast.

Ik wil NAC in elk geval blijven volgen op tv wat voetbal betreft en ook de tour van het wielrennen. Maar ik ga zeker niet rijp en groen bijhouden. Geen zin in en geen tijd voor.

Daarnaast wil ik wil weer de draad oppakken van mijn boek over onze familiegeschiedenis, zodra het wat minder fiets- en scootmobielweer wordt. En uiteraard komt Sem nog elke week twee ochtenden en moet ik ook Cas naar school brengen, zoals we dat bij de andere kleinkinderen deden. Ook begint de gemeenteraad weer op 10 september. Weer elke vergadering volgen dus, verslaglegging doen, uitleg geven over het hoe en waarom en commentaar leveren. Kortom, we hebben het druk.

Ik hoop Dat alles weer zo snel mogelijk naar ‘normaal’ gaat. Dan voel ik me hopelijk ook weer wat beter. Gisteren ging het weer bijna als vanouds tijdens de fysio. Gelukkig. Het wordt tijd, want het lopen gaat erg slecht na weken geen fysio dankzij corona en de spanning die het virus voor mij meebrengt.

We genieten van Sem. Die heeft geen zin in keukentje spelen, auto’s of bouwen. Het liefste wat hij doet is “keuren”. Kleuren dus. Kleurplaten op de voor- en de achterkant.  En verder praat hij alles aan elkaar. Lijkt zowat alles te begrijpen. Leuk. Over een klein halfjaar komt hij nog maar één ochtend per week. Dat gaat hij naar de opvang, of “de kindjes” zoals hij dat zelf noemt. 

(bron: familiearchief f. van son) 


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten