zaterdag 1 augustus 2020

Een beetje te veel..

Als het gezellig is, dan ga je jezelf wel eens voorbij. Dat was deze week het geval voor mij. Vorige week waren het al een paar dagen met erg veel lopen en enkel de nachten om bij te komen. Dierentuin, strand, speeltuin Vrouwenhof en ga maar door.
Ook deze week was het weer zo gezellig, maar nam ik ook eigenlijk onvoldoende tijd om van de vermoeienissen te herstellen. En dat is me toch opgebroken. Het was dan ook een drukke week. Ook voor José. Maar nu hebben we even vakantie.
Eerst kwamen deze week Inge, Bram, Emma en Renée na hun vakantie bij oma eten. De dag later Meike, Ronald, Anouk en Youri. En weer een middag later mochten we gezellig mee komen eten van de plaat bij Tara, Pieter en Robyn. Op woensdag, een dagje later -onverwacht- mee naar Kalkar Wunderland net over de Duitse grens. Robyn genoot en niet alleen zij. Pieter, Tara en ook José kropen in diverse attracties, al dan niet met mondkapje. En laat er nou juist die dag ook circus Maximum zijn in Kalkar. Daar was het plezierig kijken naar alle mogelijke acts, maar het hoogtepunt voor Robyn was toch wel een ritje op een echte kameel in het circus. Ze straalde allemaal. Dat deed ze ook toen ze in haar eentje in een draaiend theekopje mocht. Aardig park daar in Kalkar. Een fikse toegangsprijs maar eigenlijk valt die heel erg mee. Je mocht zo veel frites en ijs nemen als je wilde, al deed je het diverse keren. Dat is allemaal in de prijs inbegrepen, ook de normale drankjes. José en ik hebben aan de oevers van de Rijn ook nog even in een overdekt zitje gezeten. Elke keer even zitten, was fijn voor mij, maar na verloop van tijd ben ik door al mijn energie heen en rust ik ook dan niet meer uit. En zeker niet als je af en toe een mondkapje op moet. Maar het was een heerlijke dag met een dolenthousiaste Robyn.
Donderdag stonden Cas en Sem met mama Elke weer op de stoep voor de wekelijkse oppasdag. Weer “fietsje rijen” vonden de twee kleintjes. En daar hoort een ijsje bij als het lekker weer is en als we toch in de buurt van de Theresiastraat zijn, gaan we ook nog bij de favoriete varkentjes en geitjes langs van Sem. Maar die Sem mag je geen moment uit het oog verliezen, de boef. Uiteraard ook die avond weer samen bij oma eten.
Donderdagavond was de energie weer op bij mij. Vroeg naar bed en vrijdag een fietstochtje met als eindpunt de kersenhof in Raamsdonk. Zondag is het weer voor een jaar voorbij en moeten we tot de volgende zomer wachten op ons kopje thee en kersenhofke. Youri en Anouk zijn deze week een paar daagjes weg; Emma en Renée net weer terug.
Kinderen zijn niet kapot te krijgen, maar opa den oma wel, zo merk ik.
En dus weer geen minuut stamboomonderzoek deze week. Dat komt later. Maar wel alvast voorbereidingen voor mijn speciale pagina in de Langstraat. Politiek rommelt het nog behoorlijk na.
(bron: familiearchief f.van son).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten