zaterdag 5 oktober 2019

We hebben hem...

Gisteravond kon mijn favoriete club NAC de periodetitel grijpen, thuis tegen NEC uit Nijmegen. Ik moest even terugdenken aan die wedstrijd in het begin van de jaren zeventig van de vorige eeuw, toen NAC NEC klopte in de finale van de KNVB-beker in de Rotterdamse kuip. Ik was erbij.
Het ticket voor de nacompetitie is binnen, voor als ze niet bij de eerste twee zouden eindigen aan het einde van het seizoen. Er promoveren er immers twee rechtstreeks. Ik heb er gisteren tot de 68e minuut op moeten wachten, op dat ene doelpunt dat Cambuur de kans ontnam. En toen billen knijpen om de gelijkmaker te voorkomen. Toch had NAC al eerder kansen gehad. Een niet te missen van Van Hooydonk, en twee prachtige vrije trappen, ook Van Hooydonk. Maar een mooie schuiver in de inmiddels stromende regen, glijdend over het natte gras in de 68e minuut was uiteindelijk genoeg om NEC de das om te doen. NAC moet wel nog wat degelijker gaan voetballen, willen ze terug naar de eredivisie. Daarin ben ik ook eerlijk
Ja hoor. We hebben sinds gisteren een nieuwe burgemeester. De commissaris van de koning, de heer Van de Donk heeft haar de eed afgenomen en kon haar daarna feliciteren als burgemeester van Geertruidenberg. Daarmee komt een eind aan een periode waarin waarnemers Jan Luteijn zich van zijn allerbeste kant heeft laten zien. Nu kunnen we gaan kijken of Marian Witte hem kan evenaren.
De afgelopen week is trouwens omgevlogen. Veel artikelen voor de Langstraat geschreven en behoorlijk wat tijd besteed aan de genealogie. Ik heb contact met Wim Deliën, die druk onderzoek pleegt naar de herkomst van de familie Van Jauche. Ik heb mijn bevindingen van het jarenlange onderzoek met hem gedeeld en de reactie was erg goed. Hij denkt zelfs dat onze gegevens in elkaar kunnen worden geschoven.
Ik heb verder genoten van de wereldkampioenschappen atletiek in het helaas maar amper gevulde stadion in Doha. Dat krijg je, als je bij het aanwijzen van de wk- het geld en de vriendjespolitiek laat prevaleren. Nee. De wielerronde van Kroatië vind ik niet de moeite waard. Nauwelijks bekende renners. Ik wacht wel op de Ronde van Lombardije en dan het veldritseizoen. Maar de eerste buit is binnen!
(Bron: familiearchief f.v.son)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten