zondag 20 oktober 2019

Over productie en vakantie!


Hè, hè. Ze blijft maar doorgaan. Ik heb het over José. Onze zolder staat er nu bijna vol mee. De schilderijen van José. Ze is wel heel erg productief de laatste maanden. Het ene na het andere schilderij komt uit haar creatieve handen. Ze gaat nu vooral aan de slag met aardekleuren. Een schilderij met een herfstbeeld, bij voorbeeld. Uiteraard laat ik ze weer even zien. Ze zijn nog niet klaar, maar José zet ze enkele weken op tafel of op de kast. Dan kan je er naar kijken. Ze ziet soms dan iets dat veranderd moet worden. Dan komt de verf weer op tafel, gaat de verfjas aan en gaat ze weer aan de slag. Maar afgelopen dinsdagmiddag even niet. Toen werd er door kleindochter Renée en Sebas geschilderd bij ons. José was een keertje Juf José in plaats van Oma. Ze had ’s Morgens de zaak al voorbereid. Dat wil zeggen, pannenkoeken gebakken. Die werden na het schilderen warm gemaakt. Met gebakken appeltjes erop of erbij, stroop en poedersuiker en sommigen met spek. Lekker voor een keertje.
In de ochtenduren is er zo nu en dan even tijd voor genealogisch onderzoek, maar ’s middags leg ik dat weer weg. Het is best een energieslurpende bezigheid. Ik zoek nu voornamelijk in franstalige bronnen. Maar het is wel erg leuk en het levert weer de nodige gegevens op.
Natuurlijk moet er ook gewerkt worden. Dinsdagavond stond er voor mij Langstraat-werk op het programma: rondetafelgesprek. Een gesprek over het mooie buitengebied van Geertruidenberg. Natuurgebied De Hillen wordt bedreigd. Op zo’n avond van de ‘Rondetafel’ wordt door de Raad samen met belangstellenden en belanghebbenden gepraat over een belangrijk onderwerp, zonder dat er besluiten worden genomen. Dit keer dus natuurbehoud. Die dinsdagavond was voor mij de opmaat voor een drukke periode. Op de donderdagen 24 oktober en 4 november is het de reguliere raadsvergadering en op maandag 7 november de lange begrotingsvergadering van de Raad. Dat wordt de avond van de bezuinigingsmaatregelen en extra verhoging van de onroerende zaakbelasting en een aantal gemeentelijke heffingen. Ik heb mijn pen geslepen en voldoende papier klaar om de verslagen en mijn bevindingen neer te pennen.
Terug naar José. Oma was ze woensdag weer, toen we de auto van Bram konden lenen. Anouk en Youri waren aan de beurt om een dagje mee te gaan met oma en opa, ik dus. De reis ging naar Ouwehands dierenpark, de Zoo op de Grebbeberg. Je weet wel, die van de panda’s maar van nog heel veel meer dieren, zo merkten we. Ook een zeeleeuwenshow en een grote binnenspeeltuin.
Donderdag en vrijdag werd er opgepast op Cas en Sem en vandaag kunnen we uitrusten. Over een drukke week gesproken. En dat noemen ze dan Herfst’vakantie’……
(Bron: familiearchief f. van son).








Geen opmerkingen:

Een reactie posten