zaterdag 13 juli 2019

Tussen de buien door.


We hebben afgelopen week elke dag een paar uur op de fiets en scootmobiel gezeten. Zelfs gisteren deden we dat tussen de buien door, met als schuilplaats het tunneltje bij de Lambertuskerk en later nog eens binnen bij het Kersenhofke aan de Zijlweg. Uiteraard daar zo’n lekker ‘kersenhofke’ met een kop koffie en later kippensoep met brood. Toen de onweersbui voorbij was, gingen we naar huis en we kwamen wéér droog aan.
De kersentijd is bijna voorbij. Eind juli gaat het terrasje bij de boomgaard weer weg en moeten we tot volgend jaar juni wachten tot we weer gebruik kunnen maken van deze tussenstop.
Inmiddels hangt er ook weer een ander schilderij van José boven onze eettafel. Er staan er zo veel op zolder, dat we een winkeltje zouden kunnen beginnen. Stuk voor stuk juweeltjes zijn het. Wat mij betreft mag ze er best een paar verkopen. De verf raakt zo langzamerhand op. Dan kan ze van de opbrengst weer nieuwe tubes kopen., hoewel…. Zouden er eigenlijk wel hobbies zijn, die zelfvoorzienend zijn?
De kleinkinderen hebben nu vakantie. Youri en Robyn zitten er als het ware al op te wachten, totdat ze op vakantie gaan. Ook de raadsvergaderingen zijn tot september ‘met vakantie’. Ik heb voor volgende week nog mijn pagina geschreven voor de Langstraat en daarna moet ik pas weer voor begin augustus aan de slag om de pagina ‘bestuur en politiek’ uit onze gemeente te schrijven. De gemeenteraad heeft zich de afgelopen weken wat mij betreft van zijn zwakste kant laten zien. Een achtbaan vol hobbyisme met andermans centen, zo zou je het doen en laten van een aantal volksvertegenwoordigers mijns inziens het beste kunnen omschrijven. Ik hoop dat de Raad na het ‘zomerreces’ uitgerust is van het bakkeleien en eens een beetje extra gaat nadenken, zodat ze weten, dat ze volksvertegenwoordigers zijn. Echt niet zo gek, dat heel veel mensen de politiek als een van de minst betrouwbare beroepen zien. Het lijkt met de dag erger te worden. We krijgen een nieuwe burgemeester op 4 oktober. Het ‘arme mens’ weet niet waar ze aan begint, vrees ik. De Bergse gemeenteraad blijkt nog steeds een aantal ongeleide projectielen te bevatten. Ik wens haar nu al sterkte toe. Ik denk zo maar stiekum, dat waarnemend burgemeester Jan Luteijn blij zal zijn dat zijn taak erop zit. Ik moet zeggen, dat hij uitstekend en menselijk heeft gefunctioneerd, wat mij betreft. Al zal daar niet elk raadslid hetzelfde over denken, zo verwacht ik.
(bron: familiearchief f.van son)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten