zaterdag 27 mei 2017

Als je nog goeie tips hebt......


Een bijzondere week. Dat mag ik eigenlijk wel zeggen. Je weet dat ik vlak voor mijn pensioen sta. Daarover heb ik immers al diverse malen geschreven. Maar afgelopen maandag ben ik in Etten-Leur bij BN De Stem geweest. Je weet wel. Ik werkte er ooit acht jaar lang als journalist. Toen, in 1972 op de Bredase stadsredactie en vervolgens bij team Oosterhout als verslaggever. Om een heel lang verhaal kort te maken: ik stond er een klein uurtje later weer buiten als free lancer. We gaan dus weer artikelen  schrijven en misschien zo nu en dan ook aan verslaglegging doen. Laat de echte tips maar komen. Wat ik precies ga doen, is allemaal nog niet helemaal duidelijk. Maar in elk geval schrijven over zowat van alles uit dezelfde regio waar ik ooit werkte. Niet enkel Raamsdonksveer, Raamsdonk en Geertruidenberg, maar ook gerust uit andere gemeenten in de omgeving. Zoals de gemeente Drimmelen met al zijn dorpen of Werkendam. Lijkt me ontzettend leuk. Je weet dat ik graag schrijf. Mijn eerste artikel na jaren komt komende week in de krant. Zo. Dat wilde ik in elk geval wel even kwijt deze week. Ik ben er blij mee. Het gaat er zo langzamerhand op lijken, dat ik het na mijn pensionering met al mijn hobby-werkjes drukker krijg dan nu. Hoezo ‘achter de geraniums’.
Voor het overige was het weer een mooie kleinkinder-week. Anouk was jarig woensdag en dat gaat boven voetbal kijken! Cas kwam deze week ook samen met neefje Youri zwemmen bij oma en ook Anouk, Daan en Robyn vonden op Hemelvaartsdag nog een paar vrije uurtjes om in het bad in de tuin van ‘oma’s huisje’, zoals Youri het noemt, te komen spelen. Omdat je met dit mooie weer natuurlijk niet binnen blijft spelen, haalde Robyn de poppen donderdag maar naar buiten. 
Cas en Youri zijn gewend om bij opa kinderliedjes te luisteren en mee te zingen vlak voor het eten. Dan lopen ze niet in de weg bij Oma die weer met haar kookkunsten in de weer is. Je kon wel merken dat de kleintjes moe waren na wat uurtjes ravotten in het zwembad. Maar dan kan je altijd lekker tegen opa aanliggen. Genoeg voor deze week. Als nu ook na weken van ellende mijn spieren weer normaal hun werk gaan doen, dan kan het lopen wat makkelijker. Dat lijkt me ook veel leuker voor José. Zij heeft ook ontspanning nodig en op dit moment komt daar weinig van terecht.   
(Bron: familiearchief f.van son; spelen bij Oma in de Hemelvaartsweek).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten