zaterdag 15 augustus 2015

Vakantietijd.....

Even een intermezzo. Ik heb zo veel andere dingen te doen, dat ik momenteel nauwelijks toekom aan het schrijven van het weekendbericht. Ik doe het daarom deze week voor één keer wat gemakkelijker. 
Met excuses!

Inge 
Zo krijg ik opeens een foto doorgestuurd van Inge. Twee kleinkinderen midden tussen de gevaarlijke wilde dieren. Ik hoef niet te schrikken. Emma en Renée zijn op vakantie met papa Bram en mama Inge. Heus niet in Afrika, maar in ons eigen landje. Het is hier immers ook lekker! Een leuk uitstapje gemaakt. En als het dan zo onweert in de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag, dan schrijft José toch even een berichtje naar Inge; bezorgde als zij is.

Meike
Het gezin van Meike en Ronald is weer terug uit Limbabwe en het gewone leventje neemt weer zijn gang.  Althans. Ze passen op twee huizen. Hun eigen huis en dat van vrienden. Dat is dus een verleging van de vakantie voor Anouk en Youri. Jammer alleen dat Youri nu de waterpokken heeft. Dan kan hij niet in het zwembadje. Vandaag is Youri bij ons. Hij blijft ook één nachtje logeren. Morgen wordt hij weer opgehaald.

Tommy
Zoon Tommy maakt weer van de gelegenheid gebruik om te fietsen en te genieten op zijn manier. Het weer in ons kikkerlandje werkt ook voor hem dit keer redelijk goed mee, al is het soms toch wel wat te warm, denk ik zo maar. Maar op zijn racefiets kilometers maken is zijn lust en zijn leven.

Pieter
Pieter heeft ook vakantie. Dat wil zeggen dat hij samen met Tara meer nog dan anders extra veel aandacht kan geven aan Robyn en Joël. De andere zoon, Daan, is even naar zijn vader. Rust in de tent. Nou eigenlijk maar ten dele, want de poes Fientje staat op hun punt te bevallen. Extra spannend dus. José gaat maandag met Joël en Elke op pad voor een schooltas voor Joël. Die krijgt hij van ons omdat hij met een prima rapport naar de middelbare school gaat.

Elke
Elke went langzamerhand goed aan haar ‘draakje’ Cas. Wouter is aan het werk en zo nu en dan gaat bij ons de telefoon. José pakt dan de fiets en gaat naar Elke. Nu eens past ze even op, zodat Elke ook kans krijgt om iets te doen. Dan weer komt Elke met de wandelwagen naar ons voor een kop thee of koffie en een praatje. Harstikke gezellig. Cas wil overdag niet zo slapen als ouders wel zouden willen. Gelukkig is het ’s nachts geen probleem. En José? Die vervult erg graag de rol van zorgzame Oma. Die is haar op het lijf geschreven. Ze mag hem af en toe eens in badje doen en zo. Cas lacht haar nu al toe! Overigens is onze Cas vandaag precies een maand! Gefeliciteerd. Voor Elke komt er nu ook wat bewegingsvrijheid want Cas krijgt ook van zijn Pa af en toe een flesje!

En wij dan?
Je hoeft geen medelijden met mij te hebben. Ik rooi het wel. Ik ga drie keer per week trouw naar de fysio, loop af en toe een blokje in de buurt en werk achter mijn laptop aan mijn hobby Genealogie. Heerlijk op mijn gemak in de buurt van de draaiende plafondventilator. José is -zoals altijd- de verbindende factor in ons grote gezin. Zij houdt ook tijdens de vakantie haar handen vol. Gisteravond werkte ze de tuin bij. Na een goede beurt van de badkamer. Zo af en toe rijd ik met José mee naar Elke, een keertje naar Puur in Drimmelen of zo maar een stukje in de omgeving. José en ik pikken heel soms een terrasje en gaan dan weer verder: José op de fiets, ik op de cabrio. Soms zit ik – vooral ’s avonds- nog even in de achtertuin, als het wat frisser is buiten. Fietsen dit keer niet. Mijn fiets is echt aan vervanging toe.
(Bron: familiearchief f.van son: vakantie 2015: Emma en Renée in het wild; Youri slaapt wat meer; Tommy fietst; Pieter en Robyn bij Cas; Papa Wouter geeft Cas de fles. ).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten