zaterdag 8 augustus 2015

Even terug naar toen!

Ik neem het er even van!
Midden in de vakantietijd. Heel veel mensen gaan er even tussenuit. Zo ook onze Meike en Ronald en twee van onze kleinkinderen: Anouk en Youri. Zij gingen naar Panorama Camping Gulperberg. “Zou het niet leuk zijn voor jullie om een paar dagjes te komen”, zo informeerde dochter Meike. “Natuurlijk!” Oma zag het al helemaal zitten. En ik met wat bedenkinkjes natuurlijk ook. Kamperen in een tent. Twee dagen, toilet op afstand. Behelpen dus. Maar jaren geleden waren wij ook nog echte tentkampeerders.
In mijn jeugd in Mol op het Zilverstrand en met het eigen gezin achtereenvolgens bij Oostappen in Asten, toen dat nog een echte camping was, en bij Sevenum op de Schatberg. Jarenlang en met veel plezier.
Ja dus. Wij zouden twee dagjes komen.
Dinsdag reed ik er met de auto naar toe. Ene gelukkige kleindochter en kleinzoon bij aankomst. Het waren twee erg gezellige dagen, waar we getuige waren van de eerste campingliefde van 5-jarige Anouk. Hij heet Levi en woont in een huisje. En wat dacht je van eeuwiglachende Youri. Die eet nog steeds alles wat eetbaar is en kon net als Anouk genieten van de activiteiten van het vermaakteam, een geweldig animatieteam voor de genietende kleintjes. Ik heb er met krukken gelopen en Ronald had een fiets gehuurd speciaal voor mij. Die ene nacht was toch wel erg koud in de tent. We zijn het dus echt niet meer gewend! Maar het was wel leuk, die misselijk makende wespen uitgezonderd. Woensdagavond sloten we ons korte verblijf na twee hele gezellige dagen af met een barbecue van meesterbakker Ronald en een lampionoptocht van Anouk met haar ‘partner’. Youri was natuurlijk ook weer van de partij. Daarna 170 kilometer terug naar huis. Half twaalf thuis, waar het eigen bed lonkte. Het volgende event staat alweer voor de deur. Vakantie van Inge,Bram en Emma en Renée. In de buurt van Garderen. Ze hebben het er echt op staan. In afwachting laat ik je dit weekend graag nog even meegenieten, zodat je zelf kan zien hoe leuk ‘Nouki’ en ‘Yoerd’ en dus ook wij het in Limbabwe vonden tijdens onze tweedaagse.
(Bron: familiearchief f.van son: Gulperberg 2015, Anouk, Youri, Meike, Ronald).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten