zaterdag 10 juni 2023

Jong geleerd….en veel meer!

Als hij net zo goed als zijn papa kan voetballen, dan hebben we er weer een goed voetballend kleinkind bij over een paar jaar. Onder het motto ‘Jong geleerd is oud gedaan’, begon papa Pieter op 3 juni al met de eerste training van Luuk. Ik heb er een filmpje van, waaruit ik een foto knipte. Het gaat allemaal weer in ons archief. Youri en Luuk zullen niet worden weggekocht door respectievelijk feijenoord en ajax, maar misschien worden ze goede voetballers voor NAC en treden ze in de voetsporen van hun overgrootvader, mijn vader. Overigens is Luuk wel veranderd. Hij is namelijk naar de kapper geweest en zijn mooie krullen leken verdwenen, maar komen gelukkig toch weer een klein beetje terug, zo lijkt het.

Oma’s eten

De kleinkinderen kwamen deze week weer eten bij oma. Maandag waren het Cas en Sem en ze kwamen ook dinsdag tussen de middag. Woensdag was het de beurt aan Anouk en Youri om voor het avondeten te komen eten bij oma. Papa en mama hadden een afspraak.  Voor de kleinkinderen geen probleem. Eten bij oma doen ze allemaal even graag.

Rome

Onze oudste kleindochter Emma had een fantastische week. Met school ging het naar Rome. Moeilijk puntje voor de ouders was wel, dat ze op maandag al om 05.00 uur in de vertrekhal van Zaventem moesten zijn. Vrijdag ging de laatste vlucht terug, dus je kan zeggen dat ze hun dagen maximaal benut hebben. We horen zonder twijfel nog hoe zij haar buitenlandse reis in haar eentje heeft ervaren. Haar zus Renée was al met school nar Namen geweest en had een bezoek gebracht aan de grotten van Han, ofwel “An”, zoals de zonder twijfel Franstalige gids in het beste Nederlands aan de jeugd uitlegde. Dat zal bij de pubers zonder twijfel tot de nodige hilariteit hebben geleid.

Achtertuin

Ik ken het nog uit mijn journalistentijd. Toen ging het over het plaatsen van woonwagenkampjes. Het probleem was toen al: ‘oké, maar niet bij mij in de buurt…’ . Datzelfde zien we nu met het probleem van de asielzoekers. Er moeten er misschien 200 komen op het voormalig recreatiegebied Hermenzeil in Raamsdonk. Woensdag was er een ingelaste debatvergadering voor de Raad. Ik was er natuurlijk bij om verslag te doen op mijn wekelijkse pagina in het weekblad over ‘bestuur en politiek’ in onze gemeente. En er waren insprekers, maar er kwam weinig uit, want het College kon nog nergens op antwoorden. Zo bleven de verontruste inwoners met hun zorgen zitten.

En ja hoor

We stapten voor het eerst voor een  behoorlijk ritje op de fiets en scootmobiel dit jaar. Er stond eigenlijk wat teveel wind jammer genoeg, maar we hebben toch ons favoriete bankje gehaald in de Biesbosch. We stappen ongetwijfeld nog eens op. Ik heb zelfs een petje tegen de ergste zon en hitte. En natuurlijk pakten José en ik soms een lekker ijsje onder de schaduwrijke bomen bij ENZO op de Markt

Onderzoek

Van stamboom en historische familieonderzoek kwam deze week niet veel terecht. Wel wat mailtjes beantwoord en verwerkt, maar anders niet.

En vandaag…

De vorige week werd op zondag afgesloten met de verjaardag van oudste dochter Inge. Vandaag wordt de verjaardag gevierd van Anouk en Youri. Oma en opa zijn ook uitgenodigd. En natuurlijk gaan we. Zondag ook weer een gevulde agenda, want dan mogen we met Elke en Wouter gaan lunchen bij Boeien in Drimmelen. De dag erop begin weer de nieuwe week. Ik ben er klaar voor, hoop ik. Het is al dagen goed warm en in het weekend wordt het helemaal tropisch. Dat worden voor mij in elk geval tropendagen.

(Bron: familiearchief f. van son).






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten