zaterdag 31 juli 2021

Wat een tegenvaller....

 We keken ernaar uit. Twee weken niet op de kleinkinderen passen en geen andere afspraken. Tijd voor een paar fijne vakantiedagen, zo dachten we. Met de auto of met de fiets en scootmobiel. Maar uiteraard, dat is bij ons altijd.. er kwam weer een kink in de kabel.

Abonnement

Ik heb al zo’n anderhalve week een abonnement bij de huisarts. Na jaren is er op mijn voet weer eens een wond gekomen. Drukplek of wrijving, dat weet ik niet. Ik kan die plek zelf niet zien. Ik voel ook vrijwel niets aan mijn voet en zag op een avond, toen ik mijn sok uittrok, plotseling bloed druppelen op de vloer. José geroepen en die zag dat ik weer een wond had. We hebben er de speciale pleisters opgedaan, die we voor noodgevallen hebben en de volgende ochtend om kwart over acht zat ik al bij de huisarts. Daarmee begon het abonnement. Inmiddels ben ik al zes keer geweest en kreeg telkens nieuwe pleisters en speciale ontstekingsremmende gaasjes. Er viel een gat in de wond en het slot van het liedje op dit moment is, dat voor een bacterie wordt gevreesd. Nieuw pilletje erbij vier keer per dag. Een kuur van een week. Dinsdag weer naar de huisarts terug. De strippenkaart is gelukkig nog niet vol…. Zondag moet José de stand van zaken bekijken en dinsdag mag ik weer naar de huisarts. Hopelijk slaat de antibiotica aan en is al het lopen deze week goed geweest voor de bloeddoorstroming in mijn been.

Toch

We laten ons niet uit het veld slaan, dus toch erop uit. Maandag zijn we een mooi ritje gaan maken en naar loods 5 geweest om te kijken of ze een mooie nieuwe waterkan hadden. Nee dus. Dinsdag ging het naar onze favoriete kapper, waar we al jaren komen en woensdag naar kasteel Nemelaer. Donderdag ging ik eerst naar de huisarts en reden we vervolgens naar Westenschouwen om lekker naar de zee te kijken en  naar de golven en zelf uit te waaien. Want wind stond er genoeg. Heb was absoluut niet druk aan het strand, zo zagen we vanaf de duintop. We hebben gezellig geluncht bij het paviljoen Duinhoeve, onder aan de hoge trap over het duin. De musjes genoten er van de kruimeltjes die van de tafeltjes vallen of worden gegooid. Ik was de trap wel naar boven gegaan, maar gelet op mijn voet, niet naar het strand. Daarna weer terug naar huis, want op advies van de huisarts ben ik ook aan het einde van de middag nog bij Nico langs gegaan van Voet en Zorg in Drunen; mijn vaste orthopedische schoenmaker. Ik heb al jaren alle vertrouwen in hem. Kon ook meteen dezelfde dag terecht, toen ik de afspraak na mijn bezoek aan de huisarts met hem maakte. En dan gisteren, vrijdag zijn we weer op waterkanjacht gegaan, dit keer naar Morres in Hulst. Daar komt José graag, zo eens per jaar als het kan. En ook naar Depot 7, ertegenover. Brood klaargemaakt en via Bergen op Zoom naar de Westerscheldetunnel op weg naar Zeeuws Vlaanderen. Natuurlijk een kopje koffie gedronken en lekker op ons gemak rondgekeken. Een cadeautje gekocht alvast voor de verjaardag van Tara en eindelijk ook een nieuwe waterkan. Toen via België naar Inge, die metalen rietjes voor ons had gekocht. Uiteraard tankten we in België. Dat is echt voordelig, als je er toch bent. Liefst 35 tot 45 cent goedkoper per liter, afhankelijk waar je tankt. 

(Bron: familiearchief f. van Son)  







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten