zaterdag 10 juli 2021

Het leek een achtbaan…

Het leek echt een achtbaan deze week. Na de gezellige verjaardag van kleinzoon Youri op zondag, 

Achtbaan..

Maandag moesten we al meteen in touw. Een locatie bekijken voor de viering van mijn zeventigste verjaardag met ons hele uitgebreide gezin. Het moe natuurlijk iets worden met voor elk wat wils. Zowel voor de kleinsten, de opgroeiende kleinkinderen als voor de volwassenen. ’s Avonds kwam Elke met ons de puntjes op de i zetten. Maar het was niet het enige die maandag. Ik heb veel kunnen lopen. 's Middags naar Woonwereld en Ikea voor een nieuwe lamp in de keuken. Dinsdag zijn we een ochtend naar Amphia geweest en woensdag even tussendoor met fiets en ‘cabrio’ naar de kersenboerderij en langs de oevers van de Donge. Even uitwaaien dus. Donderdagochtend heb ik snel mijn artikelen voor mijn wekelijkse pagina in de Langstraat gemaakt en een uitgebreid artikel over bierbrouwen in Geertruidenberg. Meteen maar doorgestuurd naar de drukkerij. Donderdagmiddag kwam Sem. Hij zou eigenlijk een tijdje moeten slapen, maar dat zag hij niet zitten “Veel te warm Oma”. In de loop van de middag kwam ook Cas weer en ze gingen samen spelen. Van op mijn gemak Tour kijken, kwam het niet. Cas was onder grote drukte directeur van de dierentuin en zijn broertje deed hem in alles na. Moe kropen ze even bij oma om te knuffelen en om daarna nog met het keukentje en de auto’s te spelen. Toen was het weer een keertje oma José’s nasi eten. Op vrijdagochtend samen met José een paar uurtjes op Youri gaan passen. Uiteraard was voetbal weer de hoofdmoot. ’s Middags naar huis, want er ziu gebed worden vanuit de hartfalenpoli. Ik legde daarom de informatie alvast naast me en keek zo de Tour.

Weekend

Dan zijn we er nog niet, tenminste dat dachten we. Vanochtend heeft Anouk een dansoptreden in het stadionnetje van Baronie in Breda en natuurlijk hebben wij kaartjes gekocht. Maar de angst voor besmetting kreeg weer de overhand. Niet iedereen kon komen, vond men in het gemeentehuis van Breda. Heel jammer. Anouk en wij hadden het er echt op staan. Dan gaan we vanmiddag alleen nog naar Emma, onze oudste kleindochter. Want die viert haar verjaardag. En morgen, morgen komen Cas en Sem een extra dagje, zodat de ouders hun huis voor de verbouwing in orde kunnen maken. Daar kan je inderdaad geen kinderen bij gebruiken. Zeg maar eens dat we geen volle week hebben….

Gezondheid

Wat de gezondheid betreft: dinsdag stond het uitgebreide longonderzoek op het programma. Waar komt mijn vermoeidheid, zuurstofgebrek en verkoudheid en hoesten vandaan. Er zijn perioden, dat het me volledig uitput. Daarom wilde de cardioloog ook de longen laten bekijken. Je kent die onderzoeken misschien;  natuurlijk een röntgenonderzoek, een NO-meting, een flowvolumebepaling met medisch onderzoek en tot slot een gesprek met de longarts samen met José. Met name de NO-meting en flowvolume bepaling was ontzettend vermoeiend. Dat was het aan en uitkleden voor de röntgenopname ook al. Slot van het liedje was in elk geval een speciale neusspray erbij en ophogen van mijn medicijn om mijn maag te ontzien. Maar desondanks positief. Gelukkig geen vervelende ziekten als copd, of astma, of bronchitus. Geen ontstekingen of tumor in mijn longen. Ook kwam er geen raar beeld aan het licht uit het bloedonderzoek en evenmin een allergie, die mijn hoesten zou kunnen veroorzaken. Al snel kreeg ik diezelfde middag over de nieuwe medicijnen al een telefoontje van mijn serviceapotheek ’t Veer. Fantastisch, zoals zij, elke keer weer, alert reageren. Ik kon ze onmiddellijk komen ophalen. Vrijdagmiddag had ik tenslotte een telefonisch consult met de hartfalenpoli. Het resultaat, vermindering van een van mijn tabletjes…. Hoezo een achtbaan.

(Bron: familiearchief f. van son)

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten