zaterdag 26 september 2020

Het ziet eruit....

  Het ziet er niet erg goed uit rondom Corona. In steeds meer regio’s steekt het virus op weg naar de tweede golf, de kop op. Er wordt weer volop geroepen en geschreven dat we er klaar voor zijn, maar dat waag ik ook dit keer weer te betwijfelen. Alles gaat allemaal op zijn elfendertigste in Den Haag en er is geen enkele eenheid van handelen en over communicatie zwijg ik maar liever.

Ik erger me aan dat onbenullige gedrag, evenals dat van die simpele influencers, die niets nalaten of toch maar in beeld en onder de aandacht te komen en te blijven. Neem bij voorbeeld die kip Zonder kop Famke. Ondoordacht is wel de minste kwalificatie. Die geldt voor mij voor mij de meeste BN-ers. Ik prijs me gelukkig dat ik dat ‘niveau’ nooit nagestreefd, of gehaald heb. Ik erger me ook vooral aan die jongere generatie van twintigers en dertigers. Velen uit die generatie gaan kennelijk enkel uit van ”ik wil…” en niet van “zou het niet beter zijn om”. Neem nou die Willem II supporters. Lekker hutje bij mutje naar het grote scherm kijken hoe hun tricolores de mist ingaan tegen de Rangers. Corona? Welnee. En ook die burgemeester Weterings is kennelijk niet wijs. Je kan op je klompen aanvoelen dat in dit supportersuitje corona niet eens in beeld komt, laat staan in de gedachten of hersens. Lekker makkelijk om weer achteraf te zeggen, dat had anders gemoeten. Waar is je verstand?

En dat moet dan de leider zijn van onze veiligheidsregio? Veilig gevoel! Dan breng ik de normale jaarlijkse griepgolf nog niet eens ergens ter sprake.  Beste nog altijd traag reagerende politici en ambtenaren. Ga lekker zo door met je leider voorop. Die doet het weekend er nog even bij voordat er wordt gesproken over nieuwe en dan echte maatregelen waaraan ook zo’n Weterings zich houdt. Oh nee. Dat is te veel gedacht.  Hoe hoger in de boom bij coronabestrijding, hoe onbenulliger je je mag gedragen. Der is immers altijd nog sorry achteraf. Er wordt alleen maar gedácht over nieuwe maatregelen om meer overvolle IC’s en een toenemend aantal oudere doden te voorkomen. Dat moet dan uit en te na besproken worden en iedere zichzelf respecterende politicus moet er nog zijn of haar geurspoor over laten. Ga je gang. Ik denk dat we het ergste van corona nog niet hebben gehad. Zou er niet van staan te kijken als er straks in heel het land weer dingen extra op slot gaan. Wanneer worden we nu eens eindelijk verstandig en wordt er niet enkel gedacht “moet kunnen”. Nooit verwacht ik. Wat een zielig landje zijn we geworden.         (bron: familiearchief f.van son)


 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten