zaterdag 11 juli 2020

Ik heb het er maar druk mee


Zes politieke vergaderingen in amper 5 weken tijd. En wat voor vergaderingen. Een politieke crisis met mensen als slachtoffer. Elke keer doe ik verslag in artikelen voor De Langstraat. Ik doet het graag. Het is als over mijn periode van journalist herleeft. Tussendoor komen er kleinkinderen en stappen we bij goed weer op fiets en scootmobiel, maar veruit de meeste tijd kruipt in het denk- en schrijfwerk. En dan is het komende week ook weer zomervakantie, ook voor onze kleintjes. Het zal wel drukker worden op de rustige paadjes die wij altijd benutten.
Een en ander betekent automatisch, dat mijn onderzoekswerk in de genealogie op een laag pitje staat. Ik kom aan niet meer doen dan af en toe het beantwoorden van binnenkomende mail. Ook mijn nieuwe boek ligt even stil vanwege dezelfde reden. Enkel de onderbouwing van het familiewapen krijgt nog tijd zo nu en dan. 
Soms heb ik wel eens de idee, dat er in een dag meer dan 24 uur zouden moeten zitten en dat terwijl ik toch eigenlijk met pensioen ben. Achter de geraniums zitten is er voor mij niet bij. José houdt namelijk niet van die soort bloemen…
Ik moet toch eerst even kwijt dat ik donderdag weer heb genoten van onze jongste kleinzoon. De motoriek van dat manneke, hoe jong hij ook is, is heel mooi om te observeren. Hij speelt, zonder op of om te kijken, inclusief de nodige ondersteunende geluiden. Dat vooraf. 
Donderdag stond de laatste raadsvergadering voor de vakantieperiode, ‘het reces’ zoals de politiek dat in navolging van de Haagse mannen en vrouwen noemt. Ik ben er eigenlijk ook zelf best aan toe. Maar kruip voorlopig zeker niet in een vliegtuig.
We mogen een paar weekjes gebruik maken van de auto van Bram tijdens de vakantie. Gemakkelijk om weer naar onze vriend de kapper in Oisterwijk te rijden en naar de maker van mijn nieuwe orthopedische schoenen in Drunen. Allemaal te ver voor de scootmobiel helaas. Ik zou de valys kunnen nemen, want die rijdt na maanden weer, zo hebben ze mij per mail laten weten. Maar eerlijk gezegd, vind ik het niet prettig om met een mondkapje op in een busje te kruipen. Als het even kan moeten ze het voorlopig zonder mij doen. 
(Bron: familiearchief f. van son)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten