zaterdag 4 juli 2020

Een fiets, papegaai en verjaardagen…


Ik ben nog steeds druk bezig met Guus van Breugel over ons familiewapen. Geen probleem. Het loopt niet weg. Goed werk heeft tijd nodig. En dat in de week waarin ik 69 werd. Zondag begon het met mijn verjaardagsfeestje. Iedereen was er en het was gezellig. Gelukkig werkte ook het weer mee. Het weer was in de dagen daarna iets minder, zelfs kwamen we op onze fiets- en scootmobieltocht in de regen terecht.
Woensdagavond werd er plotseling gebeld. Zoals gebruikelijk ging José naar de voordeur. Stralend als altijd stonden daar Youri en ook zijn papa om de nieuwe fiets van Youri te laten zien aan oma en opa. Het is een prachtige blauw met witte fiets. Uiteraard moest Youri er een stukje mee rijden. Dat ging prima. Terecht was hij heel trots. Natuurlijk een foto!
Donderdag was ik echt jarig en kreeg ik van Cas en Sem nog een apart cadeautje dat ik terug moet geven. Het is het boek ‘Opa vertel eens’. Ik moet erin schrijven en alle mogelijke vragen beantwoorden. Dan moet het boek weer terug, zodat de gevers hun opa nog beter kennen, als ze later het boek doorlezen. Ik zal er eens aan beginnen. Een hele klus hoor. We gingen donderdagochtend even een stukje fietsen met Sem. We zagen een man met een papegaai. Sem wist onmiddellijk met welk dier hij te maken had. Ook de eendjes en de schildpadjes heeft hij gezien, die in de Donge op een boomstam zaten. Ze zullen wel uitgezet zijn door mensen die hun huisdieren beu waren.
Op de avond van mijn verjaardag was het de derde raadsvergadering in evenveel weken. Het politieke spel werd verder gespeeld: wethouder van Vugt zou een motie van wantrouwen krijgen, wachtte dat niet af en nam zijn ontslag nog voor de vergadering. Ik denk het mijne van die handelwijze van raadsfracties.Het is altijd wat in die Raad.
Begin juli is een drukke tijd met verjaardagen van diverse kleinkinderen. Zondag zijn we weer te gast bij Youri. Hij heeft zijn kinderfeestje al gehad afgelopen woensdag. Er werden -hoe kan het anders- voetbalspelletjes gespeeld. Vanmiddag is het kinderfeestje van Cas. En over enkele dagen is ook Emma nog jarig en Sem later deze maand. Volgende maand is Robyn aan de beurt.
Weinig tijd deze week om aan mijn stamboom te werken, met uitzondering van een testament van 3 april 1503 van mijn voorvader. Nu nog kunnen lezen. Ik heb mijn vriend Hans Vogels om hulp gevraagd.
En dan tot slot. Vrijdagmiddag had ik er al even last van, maar vanochtend is er erg irritant. Licht gevoel in mijn hoofd en problemen met mijn evenwicht. Even afkijken en anders toch maar naar de dokter. Heel vervelend.  
(Bron: familiearchief f.van son).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten