zaterdag 15 juni 2019

Natuur, een goed alternatief...

Langzaam, -veel te langzaam naar mijn zin-, gaat mijn gezondheid weer vooruit. Krampen worden minder en ik krijg ook meer rust. Ik ben bijgekomen van een toch wel drukke dag toen onze dochter Inge met Bram trouwde vorige week. Dat was even aanpoten.  Fijn dat er nu op TV ook wat sportvariatie is in de vorm van het WK voetballen voor dames en de Dauphiné voor Dumoulin deze week. Zoals eerder gezegd; als het lekker weer is, dan trekken we erop uit samen. Want de natuur om ons heen, is vaak erg mooi. Van de genealogie komt momenteel niet veel uit mijn handen. Het lijkt alsof ik me wat minder kan concentreren en mijn energie kennnelijk ergens anders voor nodig heb.
Zo bezochten we deze week weer het kersenbedrijf van de familie Verschure in Raamsdonk. Halverwege ons fietstochtje gaan we dan even zitten op het eigen terrasje bij het bedrijf. Ze hebben van die heerlijke ‘kersenhofkes’, het is weer kersentijd, dus het bedrijf is weer open. Je kan er ook kersen kopen en eventueel meedoen aan een rondleiding. Ik weet nog van vorig jaar, dat er soms hele touringcars werden leeggeladen, als wij op ons eigen terrasplekje genoten. De kersen smaakten deze week weer als vanouds. Daarna onze fietstocht vervolgen door de toch wel mooie natuur in en rond onze gemeente.
....Zou Dumoulin op tijd goed genoeg zijn voor de Tour? Het schiet even door mij heen nu ik gelezen heb dat Chris Froome in elk geval niet mee kan doen. Zijn team heeft gelukkig nog sterke vervangers als Thomas en Bernal. Ja, ik moet binnenkort weer gaan kijken hoe de etappes zijn, en wie er op mijn keuzelijst moeten komen. Ik doe al jaren mee aan de tourtoto. Vroeger bij het Verificatiebureau vanuit Gilze, toen men daar ophield,  bij het Dongemond college en nu ook het tourspel van de krant. Ik heb er iets leuks mee te doen, elke dag de behaalde punten bijhouden.
Pas daar deze week nog bij dat ik donderdagavond naar de Raadsvergadering ging om ook daarvan verslag te doen wekelijks in De Langstraat, en je bent zowat bijgepraat over deze week..
Nu alleen het weer nog wat standvastiger. Ik heb aan de fysiotherapeuten gevraagd om een plan van aanpak om mijn spieren weer wat krachtiger te maken na die aanval op mijn gezondheid, een paar maanden geleden inmiddels. Er moet echt iets gebeuren, want strompelen met twee krukken, ook in huis, is geen pretje. Dan maar hopen op zon een een ritje door de groene omgeving. We kennen inmiddels aardig wat mooie tochtjes en plekjes.En de klaprozen... die zijn ook helemaal terug.
(Bron: familiearchief f.van son: natuur).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten