zaterdag 8 december 2018

Hé broccoli is lekker....


De eerste hap was wennen, maar al snel vond Sem deze week zijn eerste groentehapje lekker. Wat wil je ook. Het was broccoli. Hij liet het zich goed smaken. Weer een stapje verder dus. Het mocht van hem zelfs best wat meer zijn...
Hè, hè, de rust is weergekeerd. De Sint en zijn Zwarte Pieten zijn weer terug of gaan weer terug. De kleintjes zijn aan het bijkomen. De stapel foto’s bij dit bericht maakt duidelijk dat er enkel blije gezichtjes waren.
Robyn en Youri hebben nog even kunnen genieten in het Chassée-theater in Breda bij de Ernst en Bobby Sintshow. Cas was met zijn neefje en nichtje Loek en Suus afgelopen zondag met oma Diny en opa Jos naar d’n Bussel geweest naar de pietenshow. Robyn mocht op school bij Sint op schoot en de toch wel erg spannende pakjesmiddag of -avond is nu voorbij. In Oosterhout werd hij zelfs een dag vervroegd. Het was toch wel erg druk voor de kleintjes allemaal en vooral spannend. Vorige week al bij Opa Jos en Oma Diny voor Cas en Sem en hun neefje en nichtje. Zaterdagmiddag bij oma José en opa Frans voor al onze kleinkinderen. Iedereen was er. Ook Tommy en Nienke hadden de moeite genomen om erbij te zijn; leuk! Deze week was het natuurlijk pakjes uitpakken bij de kleintjes thuis. Ze zijn weer verwend allemaal. Een beetje rust nu zal ze goed doen.
Nu gaan we op weg naar de Kerstdagen en Oud en Nieuw. Wat is dat jaar weer voorbij gevlogen. De kerstboom wordt thuis weer gezet, jaarlijks klusje voor Oma José  en we gaan met ons hele gezin rondom kerst lekker uit eten. Dan hoeft Oma niet extra in de keuken te staan. Alleen Sem is nog te jong. Hij gaat niet mee maar heeft een uitstekend oppasadres.
Ik vertelde je vorige week dat dit bericht op de vrijdag zou komen. Maar ik heb me vergist. Dat is pas volgende week.
Donderdagochtend stond de kapper weer op het programma en die avond was het ook weer raadsvergadering. Gisteren heb ik weer wat artikelen over die Raad geschreven voor mijn speciale pagina wekelijks in ‘De Langstraat’. Gistermiddag had ik een rondleiding in een moderne drukkerij, gevolgd door een proeverij met hapje in Baarle-Nassau. Zeg maar eens dat ik het niet druk heb...
En vandaag en morgen is het eindelijk een rustig weekend. Over NAC heb ik het even niet. Daar ben ik even klaar mee. Wat een dramatisch elftel. Complete chaos en een trainer die als een zoutzak aan de kant zit of staat. Ik hoop maar op versterking in de winterstop. Misschien kunnen ze dan de achterstand nog inlopen. Ik heb er een hard hoofd in. Dan is het volgende jaren Keukenkampioendivisie (mooi woord voor scrabble!). Maar och, het is ook maar voetbal...
(Bron: familiearchief f.van son; sint en piet 2018).









Geen opmerkingen:

Een reactie posten