zaterdag 21 januari 2017

Een druk baasje.....

Ik begin nu echt zowat overal geconfronteerd te worden met mijn naderend pensioen. Thuis krijg ik alle mogelijke brieven thuis over mijn AOW en pensioen, die ik allemaal moet invullen. Op school realiseerde ik me dat ik op 16 februari de laatste keer de presentatiedag van de profielwerkstukken heb en enkele dagen ervoor staat de laatste open dag van het Dongemond voor de deur.
Ik ben er aan toe. Dat merk ik. Het interim-mentorschap dat ik sinds kort waarneem voor een zieke collega, kost veel tijd en energie. Dat ervaar ik. Ik wil er graag alles aan doen om iedereen uit mijn klasje te helpen slagen. Ook als voorzitter van de school- Medezeggenschapsraad denk ik al volop na over mijn opvolging. Ik ben dus eigenlijk met heel veel bezig tegelijkertijd. Want dan heb ik het nog niet eens over mijn voorzitterschap van de plaatselijke PvdA en mijn tijdverslindende hobby Genealogie en ook nog niet over het belangrijkste: José, de kinderen en kleinkinderen. Kortom, ik ben een druk baasje, vind ik zelf.

Afgelopen woensdag was jongste kleinzoon Cas bij ons. Oma haalde hem op en hij had ondanks de kou goede zin. Natuurlijk ging oma hem aanzetten om een knutselwerkje te maken voor zijn jarige moeder. Dat is traditie bij oma José. Het lukte wonderwel. Hij had er zin in, ons kleine inmiddels zeer beweeglijke en brabbelende baasje. Natuurlijk mocht hij weer bij oma en opa eten. We hoeven tegen hem nog niet te zeggen dat het een verrassing is, als hij met verve een plak- en kleurwerkje maakt voor zijn jarige mama. Daar is hij nog te jong voor. Gelukkig maar.

En dan dat eten. Meneer heeft al een echt eigen willetje. Kent het woordje ‘nee’ en schudt daarbij zijn hoofdje. Hij wil voortaan alleen en zelf eten. Dat is wel duidelijk. Wij genieten ervan en wat bij hem overboord gaat, dat ruimt oma wel op. Zijn mondje poetsen kan hij zelf. Leuk. Ik kan er straks over en paar maanden nog langer van genieten. Dat doe je immers vanzelf als opa en oma. Je zal het zien Patricia..........
(Bron: Familiearchief f.v.son: Cas lacht om de kou; Cas plakt 18-01-2017; Cas kan zelf eten 18-01-2017).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten