zaterdag 17 september 2016

Middagen nu al goud waard...


Sinds het begin van dit schooljaar ben ik ’s middags vrij, zoals je weet. Alsvast gedeeltelijk met pensioen. Wat is dat heerlijk! Tussen de middag kan ok met José samen een boterhammetje eten en het prettige is dat er een of twee keer per week een kleinkind of kleinkinderen mee aan tafel zitten, zoals Cas en Youri deze week. Dat is fantastisch. Cas kende ons nog heel goed na ruim twee weken vakantie. Omdat wij daarvoor met vakantie waren, hebben we hem vijf weken lang niet gezien. Deze week kwam hij met mama Elke en papa Wouter weer thuis. En wat denk je? Hij vond het prima dat oma hem aanpakte. Meteen lachen en datzelfde gebeurde, toen hij opa zag. Wat is hij veranderd in die vijf weken. Bij het spelen kan hij nu zonder moeite heel de kamer rondkruipen en overal waar meneer wil, daar gaat hij gewoon staan. Ik mag graag met hem spelen en geniet van Cas. Zo ook van de andere kleintjes natuurlijk. José brengt Anouk een paar keer per week naar school en dan staat ze die dagen al om haf acht bij ons binnen. Het liefste heeft ze als ik nog een grapje maak of gek doe, vlak voordat ik naar mijn “werkje” ga.  ’s Middags is Youri er, om met mij met het treintj te spelen of met de stapel oude mobieltjes naar elkaar of naar papa te “bellen”.  Hij had uitermate goede zin en dat gold ook voor Anouk, die aan tafel onverstoorbaar een kleurplaat prachtig inkleurde. Het werd dus een hele prettige middag. Zoals je weet gingen we vorige week zaterdag met dochter Inge en de meiden Emma en Renée iets leus doen. Het werd een dagje zee. Genieten. Want ook deze keer was het prima weer. Uiteraard begonnen we die dag met koffie en een glaasje drinken voor de dames op een terrasje, zoals we altijd doen. Na een geslaagd dagje strand weer naar oma’s huis. Voor de onvolprezen zelfgebakken friet.  Ik heb het drukker dan ooit, maar ben aan het einde van de “werkdag” niet meer zo uitgeput. Gelukkig maar, want na dit schooljaar ben ik altijd thuis............          
(Bron: familiearchief f. Van son: anouk, youri, Cas, Emma en Renée, september 2016) 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten