zaterdag 26 maart 2016

Turnen en koorts….

Emma, haar zus Renée waren weer toe aan hun jaarlijkse Turndag. Plaats van handeling was de Amerhal in Made en natuurlijk was Oma van de partij, en uiteraard ook mama en papa. Ik moest noodgedwongen verstek laten gaan. Mijn spieren werkten al een tijdje niet mee, maar daarmee zal ik je niet vermoeien. Het lijkt nu eindelijk weer achter de rug.
Het is altijd weer gezellig om de kleinkinderen aan het werk te zien. Emma vindt turnen heel erg leuk om te doen. En als je aan haar vraagt wat ze het aller-leukste vindt, dan is dat het tuimelen aan de brug. Behendig draait ze dan haar rondjes.
Renée is een tijdje van het turnen af geweest. Dansles, afzwemmen voor diploma A en B en dan ook nog turnen? Dat was een beetje te veel van het goede. Ze was nog maar pas een paar weekjes weer terug bij de turnvriendinnen. Na de oefeningen, die uitaard werden gadegeslagen door veel mama’s, papa’s, broertjes, zusjes en oma’s en opa’s, waren er natuurlijk de schavotjes waarop de beste drie mochten plaatsnemen. Emma haalde de bronzen plak en liet die natuurlijk trots om haar nek bungelen. Je ziet het op de foto! Renée had deze keer een beetje pech, want ze viel buiten de medailles. Dat was uiteraard niet naar haar zin. Ik zou het ook moeilijk vinden als mijn broertje wél en ik géén medaille kreeg. Wat ze wel allebei kregen, dat was een bloem van papa en mama. Het was een geslaagde dag. Ik heb het allemaal van horen zeggen, maar de foto’s spreken duidelijke taal! 
Gisteren op Goede Vrijdag was ik vrij. Geen school dus. Cas was ziek. 
Ik vind dat altijd zo zielig als een van de kleintjes ziek is. Hij wil wel lachen maar zit wat loom en vooral erg warm voor zich uit te staren. Mama Elke moest werken. Maar geen nood; onvermoeibare Oma José ging bij Cas thuis oppassen. Met plezier uiteraard. 
Ik ben ’s morgens, nadat ik mijn mailtjes had afgewerkt, gezellig bij Oma een kop thee gaan drinken. En als Opa en Oma drinken, dan werkt dat voor de zieke Cas kennelijk aanstekelijk. Ondanks de snottebellen en behoorlijke koorts at hij zijn fruithapje gedeeltelijk op en dronk zelfs nog bij Opa op schoot even een flesje leeg. Geen volle fles natuurlijk…. Hopelijk is Cas weer opgeknapt op Eerste Paasdag. Dan komen de kinderen en kleinkinderen bij ons. Emma en Renée zijn er dit keer zeker niet bij. Die zijn met papa Bram en mama Inge naar de andere oma en opa. Vrolijk Pasen iedereen!
(Bron: familiearchief f.van son: turndag Emma en Renée 2016; Cas heeft koorts).























Geen opmerkingen:

Een reactie posten