vrijdag 1 januari 2016

Wat zal ik ervan zeggen….

Het nieuwe jaar is begonnen. Dat betekent voor heel veel mensen weer een jaar dat brak begint. Velen slapen een gat in de dag.  Oud en Nieuw vieren betekent vaak immers het nieuwe jaar inzetten met drank, vooral veel drank en goede voornemens. 
Bij mij is dat wat minder, zeg ik hardop. Zeker wat die drank betreft en maar met mate met die voornemens. Ik hoop en wens vooral een beter jaar dan vorig jaar. 
Een jaar zonder dat we dierbaren verliezen; 
Een gezond jaar, waarin ziekten en ongemak minder impact hebben ons onze familie en natuurlijk ook op anderen. 
Een jaar waarin ik graag in onze uitgebreide familie die echte, hechte eenheid weer zou willen zien. 
Een jaar waarin ik op school eindelijk weer wat meer met praktijk zou willen worden geconfronteerd en wat minder lastig te worden gevallen met theorie en de waan van de dag. Dat zou het plezier in mijn werk danig doen toenemen.
Een jaar waarin ik graag weer energie put uit mijn lesgeven. Energie die ik zo nodig heb en momenteel zo tekort kom!
Een jaar waarin al mijn mentorleerlingen hun diploma behalen.
Een jaar ook waarin ik hoop dat de schreeuwers die enkele hersencel eens opzij zetten en het gezond verstand en menselijk gevoel gebruiken waar dat het vluchtelingenprobleem betreft.
Een jaar ook waarin mensen zich nu eindelijk eens druk gaan maken over zaken die er werkelijk toe doen. Een jaar waarin iedereen nu eens écht meetelt! Kortom een jaar waarin weer volop te wensen valt.
Wat kan ik zeker verwachten: 
Een jaar waarin José en ik op de - inmiddels geboekte- zomervakantie naar Lanzarote gaan om samen bij te komen en te genieten. Het wordt zonder twijfel weer een jaar waarin vooral José, onze kinderen, schoon- en kleinkinderen een hoofdrol in mijn leven spelen. Een jaar ook waarin ik weer zal genieten van mijn hobby’s genealogie, mijn aquarium en de politiek.
Als ik dit zo allemaal nog eens nalees, dan wordt het dus wéér een echt druk en goed gevuld jaar. Laat ik het eerlijk zeggen: een jaar met vooral regelmaat. Daar houd ik het meeste van! 
Ik wens iedereen vooral gezondheid, (want dat is toch écht het belangrijkste) en dat daarnaast al je echte wensen ook werkelijk mogen uitkomen. Kortom een gezond en gezellig jaar. Dan komt dat ‘gelukkig’  vanzelf. En zeg dit jaar eens wat anders dan 'de beste wensen'. Dat is inmiddels zo nietszeggend en afgezaagd...
 (Bron: familiearchief f.v.son, Frans van Son 2015).  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten