zaterdag 3 januari 2015

Ons gezin begint te groeien…

In het nieuwe jaar pakken we de berichtenreeks uiteraard weer op. Ik wens iedereen het beste voor 2015. Voor mij wil dat zeggen: gezondheid, gezelligheid en succes. 
De berichten gaan vanaf nu over ons gezin. 
Op 24 mei 1974 trouwden José en ik in Zundert. Vorig jaar kon je er al in een van mijn berichten over lezen. Wij hadden één idee gemeen: wij wilden graag én snel kinderen. 
En ja hoor. We waren nog maar enkele maanden getrouwd en José was al in verwachting. Een jaar en elf dagen na onze trouwpartij werd onze eerste geboren in ons huis op de derde verdieping van de Palestrinalaan in Oosterhout. We noemden haar Inge. In Zundert werd er volop gerekend. “ Die zijn toch nog niet zo lang getrouwd”. We maakten zelf het geboortekaartje en waren erg blij met onze eerste. Wisten wij toen dat er nog vier zouden volgen…….
Inge groeide voorspoedig en ging vaak met mama en papa naar om, mijn moeder. Die woonde toen nog in Oosterhout. We hadden dus een echt gezin. Dat betekende vooral in het begin het in de auto meeslepen van alle mogelijk babyspullen, kinderwagen en nog veel meer dingen die voor een kleine nodig zijn.
Als ze zou kunnen lopen, dan werd het wat gemakkelijker dachten we toen nog. Het tegendeel was het geval. Maar dat maakte het –nu we erop terugkijken tenminste- toch ook wel leuker. 
(Bron: familiearchief f.v.son : geboortekaartje Inge, Uitnodiging 2e verjaardag, Inge met Oma Hollanders, Inge als kleuter, Inge met haar knuffel 'diertje', Inge met papa).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten