zaterdag 26 augustus 2023

Hoezo speciaal…

Vorige zaterdag hadden de kinderen en speciale gezinsdag opgetuigd voor ons hele gezin, je weet wel, 24 personen groot, want ook Juna liet zich als vlindertje meerdere malen in de tuin van Inge en Bram zien. We waren we bij elkaar in de woning van Inge en Bram. De bedoeling was gezellig samen te zijn en uiteraard werd er weer volop gepraat en gefotografeerd. Met alle kinderen en ook veel kleinkinderen heb ook ik een praatje gemaakt. Het was gezellig en er was plaats voor een lach en af en toe een traan. Inge had voor een heerlijke lunch gezorgd, bezorgd door een bevriende cateraar. De broodjes, salade en fruit waren vrijwel allemaal op. Het weer speelde ook gelukkig goed mee. Niet te warm en we konden zowel buiten in de tuin, als binnen terecht. Ons gezin zoekt elkaar extra op na de niet zo goede berichten over mijn gezondheid. Maar daarover schrijf ik nog wel eens wat uitgebreider.

Het was de afgelopen week niet het enige wat we deden. José en ik reden samen een dagje op ons dooie gemak naar nationaal park de Hoge Veluwe en we mochten een dagje met Elke en de jongens mee naar de speeltuin in Loon op Zand. We kregen een tweetal prachtig knipkunstportretjes van Cas en Sem. Erg blij mee. Knap dat je dat zo uit papier kan knippen. Ze staan op de kast in de kamer net onder de foto's van alle leden van ons uitgebreide gezin. We gingen ook natuurlijk een ijsje eten bij Enzo en donderdag maakte ik het merendeel van de artikelen voor mijn pagina en namen we verder even wat noodzakelijke rust, op een ritje door de Biesbosch na. Vrijdag kwam Luuk spelen en ook Youri kwam. Hij at tussen de middag uiteraard gezellig mee. 

School

Komende maandag begint de school weer. Geen van onze kleinkinderen vindt het in zijn hart erg om weer naar school te gaan. De meesten hebben er weer zin in. Dan begint voor ons weer de drukke routine. Maandag tussen de middag komen Cas, Sem en Youri bij ons lunchen. Een aangeklede lunch, want ze mogen om beurten kiezen. Youri koos destijds gehaktballetjes, Sem de week erop worstjes en Cas heeft voor maandag bitterballetjes gekozen. Dan is Youri volgende week weer aan de beurt. Hij heeft zijn bestelling al gedaan: pannenkoeken. Ja, bij oma is er altijd wel iets extra’s. Jammer dat er tussen de middag zo weinig tijd is om te eten. Om twaalf uur is de school uit, het is tien minuten later als we thuis aan tafel zitten en om kwart voor een moeten we al weer naar school terug.

KIP

Maar voor het maandag is, is Oma José druk met de voorbereidingen voor KIP op zondag; kunst in het park in Oosterhout. José neemt haar schilderijen mee met door haar geproduceerd werk an de hand van werken van Van Gogh. Oma José neemt ook enkele andere van haar mooie kunstwerken mee. Ik kan er vaak van genieten, want zo nu en dan wordt de voorraad van door haar gemaakte schilderijen in onze woonkamer ververst. Ik denk zo maar, dat er weer behoorlijk wat kinderen en kleinkinderen naar de kunst komen kijken zondag.

Onderzoek

Ik kon ook weer even werken aan familieonderzoek. Enkele mailtjes afwerken en ook nog een stukje in mijn boek. Ik moet zo nu en dan even rust nemen, dus lig ook af en toe even op de bank. Misschien dat het komende week weer gepaard gaat aan de wielerwedstrijd Vuelta in Spanje. Meestal leuk om naar te kijken.

(Bron: familiearchief f. van son).

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten