zaterdag 5 augustus 2023

Het loopt op z’n eind…

Nog een paar dagen, iedereen van ons gezin, die weg was, is aan het terugkomen en de thuisblijvers zullen zonder twijfel hopen, dat de komende week weer een wat meer zomers karakter krijgt.  Wij horen tot die laatste groep.  Benieuwd naar onze week?

Week

Vanuit huis stuurden we een mailtje op woensdag, toen Sem 5 werd.  Op woensdag reden we ook naar Vleuten naar onze oudste zoon en zijn zoon Sven. We hadden nog een aantal speelgoeddinosaurussen op zolder en die hebben we naar Sven gebracht. Na even de kat uit de boom te hebben gekeken, speelde hij al vrij snel met oma samen met zijn nieuwe speelgoedjes.  Ik keek vanaf de bank op mijn gemak toe. We werden door zoon Tommy vergast op een lekkere lunch en toen Sven naar bed ging, zijn wij op ons gemak weer naar huis gegaan. Inderdaad op ons gemak, want bij Werkendam namen we de afrit van de rijksweg om vervolgens via de Biesbosch, zonder jakkerend verkeer dat langs ons heen raast, op weg naar Hank te gaan. Toen moesten we de rijksweg weer op, want anders kom je de keizersveerse brug niet over. ’s Avonds aten we thuis een lekkere homemade uitsmijter. Met alles erop en eraan. Laat dat maar aan José over.

Donderdag was weer zo’n regendag, maar ik had geluk. Droog naar de fysio en droog weer terug naar huis. Daarna heb ik mijn artikelen voor de pagina in de Langstraat doorgestuurd, zodat ik dat vrijdag niet zou hoeven doen. Heel toevallig zette ik in de loop van de ochtend de televisie aan en viel daar binnen in de voetbalwedstrijd tussen Duitsland en Zuid Korea. Belangrijk, want de duitsers moesten hun plek in de volgende ronde verdedigen. Maar het ‘wonder’ gebeurde:  Marokko won van Colombia en ging de duitsers voorbij. Toen was het aanpoten en zenuwen. Ze kwamen zelf, ondanks bijna een kwartier extra tijd niet voorbij de koreaanse dames.  Slotsom: duitsland uitgeschakeld.  Meike, Ronald en Youri kwamen ’s avonds nog even gezellig een bakske doen. Nog éen 'belangrijk' ding vergeet ik. De meest luie deelneemster aan het programma ‘een jaar van je leven’ ging er uit. Eindelijk. Oh ja, dan de vrijdag nog. Ik zag tijdens het zappen, dat de baansprinters op het WK wielrennen in Glasgow hun titel weer terug hebben en las op teletekst, dat PSV de Johan Cruyffschaal heeft gepakt door Feyenoord met 0-1 te kloppen. Dit weekend zijn er wegwedstrijden wielrennen op het WK. Ik ga niet de hele dag zitten kijken. En mijn gezondheid? Donderdag en vrijdag niet om over naar huis te schrijven.

Genealogie

Het boek over onze familiegeschiedenis krijgt ik vermoedelijk op tijd klaar. Ik moet nog een paar hoofdstukjes afwerken. De tekst is er in ruwe setting al, maar er moeten nog wat foto’s bij en het moet gefatsoeneerd worden. Dan nog iets over corona en ons eigen familiewapen en ik kan mijn levenswerk, bedoeld voor José de kinderen en kleinkinderen afsluiten.

(Bron: familiearchief f. van son)



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten