zaterdag 7 januari 2023

Ja, da's lekker....

Dat is nog eens een mooi begin. Griep die eindelijk doorzet. Na een kwakkelende decembermaand met korts die steeds weer op kwam en weer ging, zette het eindelijk door in het nieuwe jaar. Op Nieuwjaarsdag was het nog horten en stoten, maar maandag lag ik echt op bed. Met een handdoek om mijn hoofd en met damp onder mijn neus en op mijn borst en een paracetamol. Knap beroerd onder de dekens en slapen. Een mooi begin van het nieuwe jaar, zou je zeggen.

Ik hoop dat dit jaar desondanks beter wordt dan vorig jaar. Een icd en pacemaker geïmplanteerd eind januari vorig jaar.  ruim twintig keer ziekenhuis in en uit in Breda, Nieuwegein en Oosterhout voor controle, onderzoeken en bloedprikken, ellende met mijn nieren, hartritmestoornis, problemen met mijn heup van mijn eens zo sterke been en ellende over een medicijn dat ik moest stoppen en toen weer niet na wekenlang heen en weer geschrijf met het Antoniusziekenhuis in Nieuwegein... Daarna een kwakkelende decembermaand, die me zowat overspannen maakte, toen mijn rechterbeen na jarenlang dubbel werk zowat uitviel. Einde van het lopen? Het lijkt nu allemaal wat ten goede te keren, maar ik ben voorzichtig. De eerste afspraak met het Amphia in 2023 staat er al weer.

Vakantie

Vakantie. We hebben het eigenlijk sinds onze pensionering elke dag, zou je zeggen, maar we hebben het nog nooit zo druk gehad. Kleinkinderen naar school brengen en halen, oppassen en alle mogelijke andere afspraken. Het was afgelopen week even een verademing. Cas en Sem kwamen wel een dag spelen, maar we hoefden niet op Luuk te passen. Een vakantieweekje dus. Ik moest na die bedrust natuurlijk weer opstarten, maar José en ik zijn even weggeweest. Wat boodschappen doen, de hele Ikea doorgelopen en de Biesbosch in gereden, een keertje lunchen bij Lola en gezellig thuis. Wat een rust. Toch missen we onze kleintjes dan wel. Gelukkig hield Tara ons op de hoogte van Luuk’s wel en wee. Zowel op het kinderdagverblijf als met hun griezelige huisdier ‘Henkie’, een soort leguaan denk ik.  Cas en Sem ging samen met hun pa en ma een dagje naar ‘Freek’, dus Cas zijn vakantie kon ook niet meer kapot.

De eerste

Vandaag staat de eerste verjaardagviering al weer op het programma in ons uitgebreide gezin. Een verlaat feest. Renée en Bram vieren hun verjaardag en we mogen blijven eten. Gezellig. Het nieuwe jaar is weer begonnen.

(Bron: familiearchief f. van son).







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten