zaterdag 24 december 2022

Toneel en 'hurrie klutsmuts'.......

Het ophalen van de bestelling voor Kerst en nog wat andere boodschapjes duurde langer dan gedacht. Daarom deze week weer een laat weekendbericht. Over een hele leuke en gevarieerde week deze keer. Met een schaatsende kleinzoon Cas, een toneelspelende actrice Robyn, kleinzoon Sven die op bijna professionele wijze zijn eerste stapjes zette vanuit de gang de kamer in en Sem sprak ons  met ‘hurrie klutsmuts’ een kerstwens toe…..  De auto kwam zonder omhaal door de apk en José en ik hebben onze nieuwe telefoon. Alleen mijn lopen is niet verbeterd.Donderdag kwam Luuk en die speelde weer als vanouds. 

65 jaar

Het acteertalent van Robyn deed mij denken aan mijn eerste stapjes als amateuracteur. Het was nu  zo’n 65 jaar geleden. Op de kleuterschool bij juffrouw Ad of juffrouw Toos, dat weet ik niet meer, mocht ik bij het kerstspel Jozef spelen. Compleet met een bezemsteel als staf en een prachtige bruine omslag, die door mijn moeder speciaal was gemaakt. Corrie Stofmeel, mijn eerste kleine vriendinnetje mocht de rol van Maria spelen en uiteraard waren er ook nog engeltjes die de wacht hielden. Sindsdien ben ik enkel nog actief geweest als toneelspeler bij de Apeldoornsche Komedie in de tijd dat ik daar als communicatieadviseur werkte en ook in Oisterwijk als tovenaar in ‘de Kunstkring’.  Alhoewel, er zijn er heel wat die zeggen, dat ik de hele dag toneel speel. Dat laat ik voor hun rekening. Dan is het extra leuk om te zien dat Robyn acteertalent heeft en het met zoveel enthousiasme ook ten toon spreidt.

IJspret

Zo veel zal het met de opwarming van de aarde niet meer voorkomen vrees ik. Lekkere ijspret. Cas zette zijn schaatsen er nog maar eens onder en genoot op een vijver in de buurt. Sneeuw lag er helaas niet, maar misschien komt dat nog in januari of februari volgend jaar. Sven heeft alvast geoefend met het op de slee zitten en dat ging uiteraard prima. Ze zijn er klaar voor als er sneeuw wil vallen.

Telefoon

Onze telefoons zijn ingesteld, maar de ellende begint. Telkens wordt weer om wachtwoorden gevraagd en krijgen we volop spam binnen en die van José vertoont nog wat kuren met whats app. Leuk als je geen idee hebt hoe dat allemaal in elkaar zit. Ik vindt mobiele telefoons erg leuk om mee te bellen en foto’s te maken; whats app lukt meestal wel, maar al het andere met uitzondering van facebook, is aan mij nauwelijks besteed. Als het echt niet lukt, vragen we aan Elke of Wouter wel even, of die ons uit de brand willen helpen.

Kerst

Op eerste Kerstdag zijn we uitgenodigd door Meike en Elke om te komen eten. Leuk als je niet zelf aan de slag hoeft. Op Tweede Kerstdag staat bij ons de koffie of thee en drinken voor de kinderen klaar, als ze dat zouden willen. Ik houd het hierbij. Prettige feestdagen voor iedereen en maak er iets moois van.

(Bron:familiearchief f. van son)

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten