zaterdag 1 oktober 2022

Wat een week weer……

Ik ben nog niet bijgekomen van het minder prettige nieuws over mijn nieren, of de volgende brief van Amphia valt weer op de deurmat. Op maandag nog wel. Dan komt er toch geen post?  Ik moest bloed laten prikken, want er was iets fout gegaan bij Amphia. Meteen na de fysio, waar ik om 9 uur al welkom was, meteen maar naar Amphia in Oosterhout om kalium te laten prikken, want daar ging het over. We moesten ruim een uur wachten tot er geprikt kon worden. Dat zal je net zien. Meteen daarna naar huis, een boterham eten en vervolgens mijn nieuwe schoen aanpassen bij de orthopedisch schoenmaker in Drunen. Wat zou ik toch allemaal met die tijd doen, als er niets met mijn gezondheid mis was. Een beetje cynisch mag toch wel hé.  Het was niet het enige ziekenhuisbezoek deze week en ook niet de enige Amphia post. Ik kreeg nog een brief voor een afspraak voor de controle van mijn ICD/Pacemaker en er kwamen nog wat mailtjes binnen over uitslagen van eerdere onderzoeken. Ik kan zo onderhand een secretaresse in dienst nemen voor dat ziekenhuiswerk. Ik heb echt een abonnement op Amphia. Zo ook gisteren weer. In oktober staat weer een bezoek aan het ziekenhuis in Nieuwegein op het programma. Longscan maken en daarna om de uitslag daarvan bij dr. Mager. Het blijft bezig. 

Ophalen

Donderdag was druk. Ondanks dat Luuk niet kwam, hadden we toch volop te doen. De pedicure kwam, ik moest Pieter in Etten-leur ophalen, waar hij zijn auto voor de apk had gebracht en meteen daarna moest ik naar de raadsvergadering. Gelukkig konden we binnendoor terug naar Oosterhout en naar huis. Het was immers ongelooflijk druk op de rijkswegen. Thuis werken is er kennelijk niet meer bij. Amper tijd gehad om adem te halen en dat voel ik. Moet ik eigenlijk beter doseren, maar je kan niet altijd plannen. Gelukkig hadden we ’s middags al warm gegeten. Rode kool, heerlijk. Vrijdag moest ik al weer om 8 uur bij de fysio zijn. Je kan op de scootmobiel al goed merken, dat het een stuk kouder is geworden.

Familieonderzoek

In de loop van vrijdag heb ik snel de artikelen voor mijn wekelijkse pagina in het weekblad gemaakt en op de andere dagen deze week gelukkig enkele uurtjes afleiding kunnen vinden in mijn familieonderzoek. Dat is door alle ellende van de afgelopen periode eigenlijk zowat een ‘stiefkindje geweest’. Ik ben nu voor mijn boek bezig bij de familie Van Florennes en de vertakkingen en banden met Verdun of d’Ardennen, met Marbais en Jauche. Een echte puzzel, en niet in het minst vanwege het vele fout doorgekopieerde werk en genealogie op het internet. Ik zou willen, dat ‘onderzoekers’, al zou ik ze zelf zo niet willen noemen, zich niet inlieten met dit vervuilend kopiëren. Het zal wel aan dovemansoren gezegd zijn,  vrees ik. Ik houd me bij echte bronnen, ook al duurt het dan aanmerkelijk langer voor je echt resultaat hebt.

(Bron: familiearchief f. van son; MM Cambrai ms. 54 fol. 5r.  kalender september op 4.  Godefroid  le Captif. op 12 Arnoul frère de Gérard I. en het kasteel van Ham-sur-Heure).




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten