zaterdag 13 augustus 2022

Einde van een tijdperk...

We sluiten weer een tijdperk af met deze week. I n de afgelopen jaren hebben we eerst wekelijks een dag op Cas mogen passen en later op zijn broertje Sem. Cas werd dan door mij en later door José naar school gebracht. Nu stopt die periode. Sem gaat na de zomervakantie naar ‘de grote school’. Bij Cas en bij Youri op school. Anouk zit er dan niet meer op, want die verhuist juist naar de middelbare. Nu blijft er maar een kleinkind meer over waarop we bijna wekelijks een dagje mogen passen. Dat is Luuk. Hij genoot afgelopen dagen van een vakantie samen met zijn zus Robyn en broer Daan in Frankrijk. Zijn eerste buitenlandse reis! Natuurlijk had hij het heerlijk samen met mama en papa in het fijne zwembad in Crayssac. We sloten de oppasperiode van Sem en Cas af met een dagje spelen. Binnen en buiten in het zwembad. Tussen de middag onder de parasol buiten eten. Ze speelden, dat het een lieve lust was en kregen af en toe natuurlijk een ijsje en drinken.

Eerste keer

Heel erg leuk! We mogen komende maandag oppassen op Sven, onze andere jonge kleinzoon. Zijn papa en mama gaan samen inkopen doen en daar kunnen ze hem natuurlijk even niet bij gebruiken. Een goede oppas was natuurlijk zo gevonden. Wij rijden gewoon naar Vleuten maandag en gaan lekker weer op visite bij onze Sven. José en ik vinden het heel erg fijn, dat we op onze kleinzoon mogen passen. Het is de eerste keer.

Ze hadden me te pakken….

Nadat ik op zaterdag afgelopen week rust had genomen na de beste wel zware vrijdag, de hele dag in Madurodam, na Youri en Anouk nu met Cas en Sem, kreeg ik het aan het begin van zaterdagavond erg moeilijk. Overgeven en diarree. Zomergriepje, denk je dan. Met bijpassende spierpijn en hoofdpijn. Ik heb me een paar dagen knap beroerd gevoeld. De hele nacht weinig geslapen en diverse malen eruit gemoeten. Zondag de hele dag op bed moeten blijven en nauwelijks gegeten. En ook maandag voor het grootste deel op de bank gelegen. Veel fut om achter de computer te kruipen, had ik niet. Maandag haalde José een paar corona-zelftests, want je wil natuurlijk zekerheid en in geen geval de kinderen en kleinkinderen besmetten. Gelukkig bleek het geen corona en in de loop van de week was de ellende gelukkig weer grotendeels achter de rug. Zou het oververmoeidheid zijn geweest? Fijn  dat het over ging, want met die hitte kan je ziekte echt missen als kiespijn.

(Bron: familiearchief f.van son).

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten