zaterdag 16 juli 2022

Werkelijk stampvol

Onze agenda voor deze week stond echt stampvol. Het begon al op afgelopen zaterdag, toen kleindochter Emma jarig was. Diezelfde avond pasten wij op bij Cas en Sem, nadat ze eerst bij oma elk vier heerlijke ‘Oma’-pannenkoeken hadden gegeten. Natuurlijk kan Cas al goed zijn pannenkoek oprollen. Dat oppassen was ook het geval op zondagmiddag. Eerst kwam Youri bij ons zelfs vier sneetjes brood eten. Hij heeft ze het liefste in hele kleine stukjes gesneden, zodat hij ze met zijn vork kan opprikken. Hij smult altijd. Daarna gingen we naar zijn huis om op hem te passen. Dan kon hij tenminste met zijn vriendjes buiten spelen in de speeltuin voor hun huis. Anouk moest die middag met haar ouders en oma Vera die middag naar haar  dansoptreden. Youri zal waarschijnlijk wel blij zijn geweest, dat hij thuis mocht blijven voetballen. Maandag was het rustig maar dinsdagochtend was ik al vroeg uit de veren. Voor de sluitingstijd van ons weekblad moest ik nog snel een artikel met foto aanleveren  over het plotselinge en onmiddellijke vertrek van een Raadslid uit onze gemeenteraad. De redenen worden voorlopig nog omschreven als ‘persoonlijke redenen’. 

Dan naar de woensdag. Die dag stonden liefst drie dingen in de agenda. Eerst om half tien naar de fysio om te proberen eindelijk mijn spier- en kapselproblemen aan mijn heup achter me te laten. Nu ik het toch over een heup heb: ’s middags zijn we naar onze vrienden Giem en Ineke geweest, om te kijken of Giem al goed geneest van zijn heupoperatie. Hij kreeg een nieuwe heup. Daarna gingen we aan het einde van de middag ook nog naar Oosterhout. Leuk hoor. We waren uitgenodigd voor een etentje met Inge en Bram, Emma en René. Een cadeautje nog voor mijn vaderdag. José mocht uiteraard ook mee. Het was vanzelfsprekend weer gezellig én nog lekker ook. Dankjewel!

Donderdag kwam Luuk weer bij ons de hele dag. Hij showde zijn Ajax-tenue en liet zien hoe je kruipt. Hij kan nu ook al zelf gaan zitten en staan. Dat zal wat worden tussen de voetbalneefjes, net als hun papa’s echte fans van respectievelijk Feyenoord en Ajax. En Sem draagt net als zijn grotere neef al voetbalshirtjes van clubs en landen. Ik hou het bij NAC en net als José ook bij PSV. Netjes verdeeld toch over de topclubs…

En wat mocht ik die donderdag? Ik mocht ’s avonds weer naar een uitvoering van het drama in eeuwigdurende bedrijven: de gemeenteraad van Geertruidenberg….

Vrijdag kwamen Cas en Sem een keertje niet ontbijten. Cas verjaarde. Zodra hij naar school was gebracht, zou Sem natuurlijk wél bij oma een ochtend spelen. Dat doet hij altijd erg graag. Maar het liep anders. Hij voelde zich niet lekker en werd thuisgehouden.

Vanochtend viert Emma haar verjaardag. Oma en opa zijn natuurlijk omstreeks koffietijd van de partij, mét cadeautje. En morgenmiddag, zondag dus, gaat oma José tot slot met papa Pieter mee naar een dansvoorstelling van onze kleindochter Robyn. Over druk… druk… druk… gesproken…. En dan moeten eind komende week de schoolvakanties nog beginnen.

Tussendoor

Tussen de bedrijven door ging ik verder met mijn familieboek en zette ik op mijn blog de vernieuwde BAC-versie. Er komt nog meer, maar goed werk heeft tijd nodig, zoals je weet. De eerste vragen over de vernieuwde gegevens heb ik al weer binnen.

(familiearchief f. van son).







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten