zaterdag 11 december 2021

Ja hoor, quarantaine...

Weer konden we het niet buiten ons grote gezin houden helaas. Was schoonzoon Bram al eerder eens besmet geraakt met corona, nu is het kleinzoon Youri. De helft van zijn klas had het virus opgelopen, dus ook Youri moest getest en naar huis. En ja hoor. Tot overmaat van ramp, -want dat is zo voor hem- , was ook hij besmet. Thuisblijven dus. Niet naar buiten en niet trainen of voetballen. Dat is de zwaarste straf die je hem kan geven, en dat terwijl hij er zelf niet eens iets aan kan doen.  Natuurlijk heeft ook het gezin van Meike en Ronald het zwaar daardoor. Want je hebt geen kind aan Youri, maar dan moet hij wel met de bal naar buiten kunnen. Hij is in ons uitgebreide gezin overigens niet de enige die thuis zit. Ook kleindochter Robyn zit thuis, vanwege besmettingen in haar klas. Gelukkig werd ze gisteren negatief getest op corona. Zelfs een van de allerkleinsten in ons gezin, is van de opvang naar huis gekomen en moest bij de GGD worden getest. Hij verdiende door zijn ‘dappere’ gedrag tijdens het testen en speciaal diploma van de GGD. Gelukkig had hij geen corona. Ik hoop maar dat onze kleintjes er niet al te veel last van hebben en er niet ziek van zijn. Voor de papa’s en mama’s betekent het nu ook extra thuiswerk en pogingen om te voorkomen, dat ze ook zelf besmet raken. Die akelige corona.  

Testen

We willen natuurlijk ook zelf na de pakjesavond voor een klein deel van ‘believers’ in ons gezin, zeker weten, of we toen het virus toevallig niet hebben opgelopen. De coronamelder op mijn mobieltje is weliswaar actief en blijft stil, maar veel vertrouwen heb ik niet in die app, eerlijk gezegd. We lieten ons dus testen. José en ik. Nauwelijks een etmaal later al de uitslag. Negatief. Mooi zo. We konden dus met een gerust hart op bezoek bij onze kleinzoon in Vleuten. Gezellig! Wat was het lang geleden om met onze oudste zoon een partij te schaken. Twee om precies te zijn. Ik won de eerste, hij de tweede.

Booster

Binnenkort zullen we,–zo wordt ons in elk geval door Hugo verzekerd-, een uitnodiging krijgen voor de boosterprik. Onze tweede vaccinatie stamt al van 28 mei. Ik ben 70 en José is maar enkele jaartjes jonger. We zouden dus een dezer dagen aan de beurt moeten zijn, wil het nog lukken voor 1 januari. En ja hoor, mensen geboren in 1951 mogen digitaal een afspraak maken. Dan heb ik zelf donderdag tussen de bedrijven door nog even in de rij gestaan voor de pneumokokkenprik bij de huisarts. Ach je kan immers nooit weten…. Toen ik de griepprik haalde, was die pneumodinges-prik al na korte tijd op, terwijl de rij nog ruim tot buiten de praktijk stond. Te weinig ingevlogen kennelijk. Ze hebben immers zelf die speciale groep mensen per brief voor die extra prik opgeroepen. Weten dus hoeveel. En intussen wacht ik op mijn noodzakelijke ICD-ingreep. Zeg maar eens dat gezondheid niet ons leven in de greep houdt.

Raadhuis verkopen

Donderdagavond was het raadsvergadering. Discussieraad. Ik schrijf over het doen en laten van de gemeente wekelijks een pagina in weekblad De Langstraat, zoals je weet. Ik dus ook naar die Raad, al was het nog slechts de discussievergadering. De beslissing wacht volgende week. Dat de verkoop van monumentale panden op de Markt in Geertruidenberg in de belangstelling staat, kan je merken. De politieke partijen buitelen over elkaar heen in de papieren media en datzelfde geldt voor politici en betrokken inwoners in de digitale social media. Als je de koppen telt, zou de verkoop van de Schattelijn zo maar door kunnen gaan. Over de verkoop van het oude Raadhuis ben ik minder stellig. Dat wordt komende week echt duidelijk.

(Bron: familiearchief f.van son)





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten