zaterdag 27 maart 2021

Achter de rug

We hebben ons afgelopen maandag laten testen. Corona uiteraard. Voor mij was dat de tweede keer. José was al het hele weekend echt ziek geweest en dat zijn we totaal niet gewend. Ik voel me al langer niet prettig, maar dat is wél gebruikelijk. Op fiets en scootmobiel naar de teststraat in Raamsdonksveer aan het eind van de middag. Dinsdagmiddag kregen we de uitslag. Positief. Dus geen corona voor de duidelijkheid. De jongens konden dus donderdag- en vrijdagochtend gewoon komen, tot groot genoegen van José. Sem helpt dolgraag mee. Na het ontbijt zet hij samen met oma de spulletjes terug in de keuken om daarna bij mij ‘liedjes te zingen’. Hij bedoelt daarmee dat hij kleine filmpjes op mijn laptop wil kijken op mijn schoot. Peppa big, Olivia, brandweerman Sam, dat zijn wel zijn grootste favorieten. Vrijdagochtend liep Sem opeens naar de gangkast om de stofzuiger te pakken. Hij kon wel even stofzuigen onder zijn stoel, vond hij. Er waren wat hageltjes gevallen van zijn cracker. Het lukte hem goed, maar veel spelen was er daarna helaas niet bij. Hij voelde zich niet zo prettig en wilde liever met oma op de bank zitten. Nou ja, dat kan natuurlijk ook wel weer een keertje.

Raad

Donderdagavond was het weer raadsvergadering. In tegenstelling tot het Haagse circus wel digitaal. Als ik eerlijk ben, dan hoop ik dat het digitale gedoe toch snel achter de rug is. Tijdens een fysieke vergadering is het een stuk gemakkelijker om de discussie te volgen en gebruik te maken van non-verbale communicatie die de raadsleden en het College uitzenden. Over Den Haag heb ik het maar liever niet. Ik vind het zo langzamerhand echt een zootje worden daar. Gelukkig dat het plaatselijke bestuur laat merken, dat zij wel serieus willen werken aan een professioneel bestuur.

TV

Weinig puf en energie om met genealogie bezig te zijn deze week. Wel een keertje gebruik gemaakt woensdag van een mooie zonnige dag om op ons favoriete bankje in de Biesbosch onze boterhammetjes op te eten. En gelukkig is het de ronde van Catalunya op televisie. Over de valste start van oranje en de oranje jonkies heb ik het maar niet. Erg dat pseudo-vedetten en een dito coach de zaak zo kunnen verpesten. Wij zouden dat vroeger onderschatting hebben genoemd of zelfoverschatting. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar eerlijk gezegd kan ik me er niet druk over maken. Voor mij hoeft oranje niet naar Quatar. Dat ze daar al een WK houden vanwege een grote zak geld, staat me al niet aan en dan heb ik het nog niet over die grove schending van mensenrechten in die zandbak. Van mij mogen ze gewoon thuisblijven. En wat jong oranje betreft; die jongens komen vanzelf weer met beide benen op de grond na de euforische voorronde-resultaten tegen landen die ergens onder in de wereldranglijst bungelen. We zien wel of ze de eindronde halen.

(bron: familiearchief f. van son). 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten