zaterdag 31 maart 2018

Een middagje ziekenhuis....

Vrijdag fysio. Dat is normaal. Maar verder zou vrijdag van gisteren anders zijn dan alle andere. Mijn hartfrequentie en bloeddruk bleken niet zoals ze normaal zijn, zo constateerde Jasper van de fysiotherapie. Misschien zou het zinvol zijn even de huisarts te raadplegen. Zo gezegd zo gedaan en even na elf zat ik bij de huisarts. Hartfilmpje, controles en meteen –nadat de cardioloog geraadpleegd was, door naar het Amphia-ziekenhuis. Pieter en Tara die even bij ons waren, brachten ons.
Daar de hele riedel op de hartbewaking inclusief inbrengen van een infuus en niets eten en drinken. Bloedonderzoek was in orde. Nog geen glas water, want als er iets gedaan moest worden, moest ik 6 uur nuchter zijn. Ja inderdaad. Een tablet en medicijn ingespoten via het infuus hielpen niet. Ik had kennelijk een fikse hartritmestoornis, zo bleek en uit zichzelf ging die niet over.
Dat betekende dus een cardio-versie onder narcose. Een soort resetten van je hart met het doel het weer op orde te krijgen en de atrium-flutter – want dat was het-, te lijf te gaan.
Om even na vijven, de hele middag al in het ziekenhuis gelegen, werd ik naar de OK gebracht om een krap halfuurtje later weer terug op de kamer te komen. Een stuk meer opgelucht en alles klopte weer zoals nodig en normaal is bij mij.
Gelukkig. Mijn derde geslaagde cardioversie achter de rug. Daarna gingen drie sneetjes brood erin als koek in het ziekenhuis, evenals het kopje thee en glas appelsap. ’s Avonds tegen zevenen mochten we weer naar huis, nu met Elke. Ons huishouden komt hopelijk weer snel tot rust. Gelukkig is die korte opname achter de rug. Vandaag gaan we naar Tommy, die zijn verjaardag viert. Proficiat jongen! Alsof er niks gebeurd is. Ik vond dat ik je dit toch even moest vertellen.... Zo zit je woensdag- en donderdagavond bij de raadsvergadering, zo lig je vrijdagmiddag onder narcose op de operatiekamer. Die vorige week heeft er toch flink ingehakt. Ik ben er nog moe van.
(Bron: familiearchief f.van son: cardioversie 30 maart 2018).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten