zaterdag 23 december 2017

Soms loopt het anders...

Oma José en de meiden zijn druk doende om van ons gezamenlijke Kerstfeest weer iets moois te maken. Er is al enige tijd geleden afgesproken dat Elke, Meike en Tara op Kerstdag bij ons voor iedereen komen kokkerellen. Inge moet verstek laten gaan, want zij rijdt met het gezin pas in de loop van Eerste Kerstdag vanuit Groningen, waar haar schoonouders wonen, naar ons toe. Nienke, de vriendin van Tommy is ook niet van de partij. Samen met hem is zij tijdens de Kerst in Oostenrijk. Op uitnodiging van de baas van Tommy, die eens per 2 jaar het personeel en aanhang verrast met een meerdaagse trip. Je kan het slechter treffen....
Maandagavond zouden de meiden samen bij Oma de zaken komen doorpraten en recepten uitwisselen voor het versterken van de inwendige mens op onze Kerstbijeenkomst. Tara moest werken en  had haar receptsuggesties al doorgestuurd en Inge had met Elke een en ander doorgepraat. Maar het liep anders. Elke was helaas te ziek. Dinsdag was de situatie onveranderd en daarom haalde Oma Casje op om bij ons te komen spelen, zodat mama Elke geen omkijken had en zich op haar ziek zijn kon concentreren. Meike kwam met Youri en zo kon het uitgestelde gesprek toch nog –zij het met een handicap- doorgaan. En Cas en Youri; die spelen wel. En als Robyn dan van de partij is, dan zijn Youri en zij de beste maatjes. Ze hebben allemaal één ding gemeen. Zij voelen zich bij Oma net zo thuis als bij hun papa en mama.  Moeten ze na enige tijd weer even tot rust worden gemaand, dan gaan ze op de bank bij voorbeeld met een klein schaaltje ‘schuddebuikjes’.
Ik had deze week weer een paar uurtjes tijd voor genealogie. Ik ben verder gegaan met het onder de loep nemen van mijn verre voorouders, de familie BAC, de Baccijns en hun relatie met de Van Wesemaels, de Abdij van Tongerlo en de Merode. Het heeft nog wat open eindjes, maar we komen er wel. Het wordt wel steeds interessanter.
Oh ja. Voor zo ver je het nog niet hebt meegekregen; ik heb een streep gezet onder mijn vele werk bij PvdA en MORGEN! Ik wijd er niet verder over uit. Het is voor mij een gesloten boek. Ik ga of laat mezelf geen geweld aandoen. Die tijd is echt voorbij. Er zijn nog genoeg andere leuke dingen in mijn leven.
Zo is mijn broer Marco deze week voor het eerst Opa geworden en zijn vrouw Dineke uiteraard Oma. Dochter Linda en Robin hebben een zoontje gekregen; Luuk. Ik heb hem al in de stamboom gezet uiteraard.
Donderdagavond was het weer gemeenteraad en gisteren kwamen Youri en Anouk een nachtje slapen. Maar natuurlijk stonden eerst de pannenkoeken op het programma. Kortom een drukke week. Nu staat Kerst voor de deur en ook het jaar loopt op zijn einde.
Volgende week de traditionele Top 2000 op radio en t.v. met uiteraard Queens' Bohemian Rhapsody weer op 1. De eerste 5 (in de top 2000 in elk geval..) zijn voor mij terecht. Wikipedia schrijft over de nummer 1
onder meer dat deze evegreen verscheen op het album A night at the opera. Ze klasseren het als een wereldwijde hit voor de groep in 1975/1976. En de heruitgave in 1991 werd ook een hit. "Het wordt algemeen beschouwd als één van de succesrijkste popnummers aller tijden". Helemaal mee eens!
Ik besluit dit bericht met iedereen hele fijne Kerstdagen toe te wensen. Misschien zorgt het bij u voor het soms zo noodzakelijke licht in de duisternis. Bij ons hebben we weer ‘full house’ en Tweede Kerstdag zijn wij gezellig met z’n tweetjes. Tot volgende week.
(Bron: wikipedia: Bohemian Rhapsody; familiearchief f.van son; robyn, cas, youri en Anouk).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten