zaterdag 21 oktober 2017

Vakantieweek !


Het was Herfstvakantie. Ik was het haast vergeten. Voor mij is het immers elke dag vakantie. Een drukke week en toch ben ik niet weg geweest. De auto staat nog steeds te wachten op de dure reparatie. Het geld groeit ons niet op de rug. Maar er was meer dan genoeg te doen. Zondag ging José met Tara een oude secretaire van mijn moeder ‘pimpen’. Maandag kwam Renée logeren want er moest een mascotte worden gemaakt voor het hockeyteam. En wie kan dat nou beter dan Oma José. Renée was nog maar net bij ons of Anouk stond op de stoep. Ze hebben heerlijk gespeeld. Volleerde poppenmoeders. Uiteraard mocht ook Anouk blijven eten. De boerenkool smaakte heerlijk. Ook was –een dag eerder- nog zelfgemaakte pizza gegeten. Mogen ze meer maken voor mij! Dankzij het goede weer konden Meike en Ronald met hun gezin naar de grote dierentuin in Emmen. Meike, Youri en Anouk togen ook een dagje naar het oertijdmuseum in Boxtel. Oma ging natuurlijk graag mee. Vooral voor Youri was het genieten, al was een plekje in de grote bek van een dino nu niet direct zijn favoriete ding. Wat hebben de kinderen heerlijk kunnen profiteren van het mooie vakantie-nazomerweer. Het was een drukke maar wel gezellige week. José maakte ook nog de kapotte jas voor Robyn. Dat had ze heel schattig via de mobiel aan oma gevraagd. Natuurlijk doet oma dat dan. Dan Cas niet te vergeten. Die heeft deze week in zijn zwembroekje heerlijk genoten van een weekje Gran Canaria. Samen met de andere opa en oma, tante en oom en neefje Loek en nichtje Suus. Foto’s om jaloers op te worden. Toen ze aankwamen was het aan het eind van de middag 37 graden. Gisteren kwamen ze weer uitgerust terug Papa Wouter, mama Elke en Cas. Zo nu kan iedereen er volgende week weer tegenaan, op weg naar de Kerstvakantie.
Je weet dat ik een paar vrijetijdsbestedingen heb. Mijn uitgebreide gezin om te beginnen, mijn familiegeschiedenis en daarnaast ook nog de politiek. Dat laatste is voor een deel overblijfsel uit het feit dat ik een kwart eeuw lang als communicatieadviseur werkte bij enkele gemeenten. Ik volgde de plaatselijke politiek en de daarbij behorende media; was woordvoerder naar de pers; gaf advies aan Burgemeester en wethouders over alle mogelijke zaken en verzorgde de wekelijkse gemeentepagina’s, folders en brochures over allerlei onderwerpen. Een heerlijke baan. Streven naar een samenleving, waarin iedereen meetelt, is als het ware in mijn karakter gebakken. Aan die politiek wil ik wat alinea’s besteden. Ik heb een bloedhekel aan politieke spelletjes. Degenen die mij kennen, weten dat. Als voorzitter van de lokale PvdA werkte ik mee aan de vorming van een nieuwe vooruitstrevende partij. Het heeft maandenlang overleg gevergd maar dan heb je ook wat. Alle PvdA- en GroenLinksleden zijn automatisch lid. Maar ook anderen zijn van harte welkom. Iedereen die het vooruitstrevende gedachtegoed in zich heeft, is welkom bij die nieuwe partij. De naam weten we pas op 31 oktober. Dan is de oprichtingsvergadering. Je hebt er al over kunnen lezen in BN de Stem, in de Langstraat en natuurlijk ook op de facebookpagina van de PvdA Geertruidenberg. Misschien sta ik bij de verkiezingen voor de gemeenteraad in maart volgend jaar wel als kandidaat op die lijst. In dat geval weet je op wie je stemmen kan......
(Bron: familiearchief f.van son: Herfstvakantie 2017; nieuwe partij).Vakantieweek.)









Geen opmerkingen:

Een reactie posten