zaterdag 16 september 2017

Het heeft ook goede kanten.....


Wat een weer deze week. Ik voel me allesbehalve lekker bij dit soort weersveranderingen. Maar zo’n week heeft ook goede kanten, als je ze wil zien. We zijn nog even tussen wat buien door naar het oude Rijksarchief in Den bosch geweest in de Citadel. Ik kwam daar in de vorige eeuw graag en veel. Tegenwoordig heet het BHIC, het Brabants Historisch Informatiecentrum. Gelukkig bleken ze ook daar het boek te hebben, dat ik vorige week noemde. Gewoon even aanvragen en toen ik kwam, lag het al voor me klaar. Servicegevoelige club daar. Niets was hen teveel.
Op mijn gemak heb ik het boek doorgenomen en aantekeningen gemaakt. Ook een paar foto’s van interessante oorkonden uit de twaalfde eeuw. Inmiddels heb ik de gegevens ook al weer vergeleken met wat ik had van de voorouders van de vrouw van Giselbert, de heer van Tilburg. Niet alles klopte, wat meneer Coenen in zijn boek heeft geschreven.... José ging uiteraard mee naar ’s-Hertogenbosch. Gezellig samen op een van de laatste echte vakantiedagen.   
We deden ook nog iets anders cultureels deze week. Een bezoek aan het Cobra museum voor moderne kunst in Amstelveen. We waren er diverse malen geweest, maar het is toch elke keer weer de moeite waarde. Als het maar een museum voor moderne kunst is, dan is José in haar element. Ik vind het ook mooi gelukkig. Als het –voor José- maar geen ‘Oude meesters’ zijn. Daar heeft zij een broertje dood aan.
We hebben gisteren dus een punt gezet achter de vrije weken. De vakantie is nu definitief achter de rug. Cas is weer thuis na een vakantie in Frankrijk, Youri is zo goed en kwaad het kan, weer opgeknapt van zijn ziek zijn. En ook Robyn zal weer een paar keer komen. Youri, Cas en ook Robyn komen weer naar ‘oma’s huisje’ om te spelen, zodat José weer oppasoma kan zijn. José ook weer helemaal in haar element als alles weer ‘normaal’ gaat draaien.
Zij kan elke dinsdag naar de schilderclub ’s avonds en op de maandagochtenden gaat zij in Made hobbiën bij Inge. Stamboomtijd voor mij dan! Of voor iets anders leuks. Vanmiddag ga ik een krantenartikel schrijven over de Veerse Dag bij voorbeeld. Hoop dat het droog blijft voor de organisatie!
Oh ja, ook nog iets minder.... ik blijk –op een van mijn tochten in de buurt van Antwerpen- een snelheidsboete te hebben opgelopen. Ben me van geen kwaad bewust. Maar het is niet anders. Ik zou als reden kunnen aangeven, dat ik het een complete chaos vind rondom Antwerpen met al dat gebreek aan de wegen en die drommen vrachtauto’s. Je kan de snelheidsborden nauwelijks zien. Ik laat het er maar bij. Je verliest het toch. Maar stiekum vind ik het wel zonde van de centen.
Voor de rest was het voor mij deze week snotteren. Licht in mijn hoofd ook. Met zoveel regen zijn mijn spieren niet 100 procent en ook mijn botten doen pijn. Ik hoop dat het nu weer langzaamaan beter wordt. Wat mij betreft kan die felle regen en storm me gestolen worden. Was het gezegde niet ‘Novemberstormen, regenvlagen’? Nou dan, dan moeten ze niet overdrijven in september......
(Bron: familiearchief f. van son; BHIC, oorkonden; Cobra-museum) 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten