vrijdag 19 augustus 2016

Om moe van te worden?



Ja, het is nog steeds vakantie. In de maand augustus is dat het voordeel van ‘werken in het onderwijs’. Ik ga binnenkort mijn laatste schooljaar in. Mijn missie: vierdeklassers vmbo nog even enkele hoofdstukjes bijbrengen. Uit mijn hoofd zijn dat de onderwerpen Politiek en Macht, Reclame als verleider en Geweld en Rechtspraak. Stuk voor stuk onderwerpen die je wat bagage meegeven om als burger de toekomst in te gaan in onze mooie democratie. Een echte!                                    Naast lesboer ben ik naast lesboer ook nog een jaar voorzitter van de medezeggenschapsraad op mijn school. Maar na dat schooljaar zet ik er een punt echter. Dus echt nog maar één schooljaar proefwerken nakijken.............. Ik hoop dat ik na mijn afscheid af en toe nog wordt opgeroepen voor schoolklusjes, maar dat is afwachten. 
Na dat laatste schooljaar gaat echt mijn pensioen in. Voortaan doen waar ik zin in heb, met toch een aantal ‘musts’. Denk eens aan drie keer per week naar de fysiotherapeut; met José op woensdag en donderdag met de kleinkinderen bezig zijn; in de weekenden leuke dingen doen samen met José. Maar dan is er ook meer tijd voor mijn hobbies: naast de al eerder genoemde kleinkinderen, zijn dat de Genealogie, geschiedenis vooral van mijn familie, maar dat weet je inmiddels wel en daarnaast mijn werk in de plaatselijke politiek. Op dit moment ben ik al druk doende in de steunfractie en als voorzitter van de PvdA. Dat betekent vergaderingen van bestuur, steunfractie en gemeenteraad bijwonen. Dat laatste heb ik 25 jaar gedaan in mijn periode als communicatie-adviseur van diverse gemeenten en daarvoor als journalist. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan..... Laat dat laatste schooljaar maar beginnen. Ik ben er klaar voor.                                        
(Bron: familiearchief f.van son: nog enkele hoofdstukken lesboer...).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten