zaterdag 18 juni 2022

‘Papa’, wandelen en tomatensoep.

Een rustiger week dan de afgelopen weken. Maar wel een met belangrijke dingen. Luuk zei voor het eerst ‘papa’, tot groot plezier van zijn ouders en van ons. Sven was met papa en mama een weekje naar Menorca. Hij genoot volgens appjes met fotootjes van het zand en water en het geheel maakte veel indruk op hem. Het was voor andere kleinkinderen de week van de avondvierdaagse. Youri, Anouk en Cas liepen mee. Anouk niet helemaal, want zij mocht met mama op meidendag naar Bataviastad en een pretpark. Sem keek bij het wandelevenement nog even hoe dat allemaal in zijn werk gaat, omdat hij volgend jaar misschien ook mee mag. Uiteraard ging Oma José de kleinkinderen inhalen op de 4e avond. Ik kon niet mee, moest naar de vergadering van de Raad.

Schooltas

De kleinkinderen die naar de middelbare school gaan, krijgen van oma en opa een schooltas. Nee, niet meer zo’n ouderwetse leren, die wij hadden, of een ‘pukkel’ uit eind jaren zestig, want die zijn uit de tijd. Liever een rugzak, of noemen ze dat nu een backpack ? Die gingen we samen met Anouk halen en we maakten tevens van de gelegenheid gebruik om haar een verjaardagcadeautje te laten uitzoeken. Het was gezellig. Anouk bleek gek op ijskoffie en tomatensoep, dat laatste het liefst uit een grote kom. Wat ze ook graag doet, is de loopkrukken van opa pakken om er even mee te lopen. Ik heb het al meer geschreven; de kleintjes worden groot.

Weer tijd

Ik kon weer even achter de computer voor het beantwoorden van een vraag van een oud-leerling over genealogie. Zijn afstamming loopt gedeeltelijk parallel aan die van mij. Ik kon hem dus helpen. Altijd leuk. Genealogisch onderzoek is al lang niet meer iets van stoffige oude mannetjes in stille leeszalen in het archief. Gelukkig maar, je zal merken dat er veel meer in die hobby zit, dan je verwacht.

Gezond

Mijn gezondheid is weer op de weg terug omhoog, zo lijkt het. Na een paar weken een behoorlijke dip te hebben doorgemaakt, lijkt de energie nu weer langzaam maar zeker terug te komen. Zo lang ik maar luister naar mijn lichaam en het rustig aan doe. Ik heb bloed laten prikken en krijg komende week via een belafspraak met de cardioloog de uitslag. Ik mocht eerder een half tabletje minder gaan gebruiken. Het bloedonderzoek was bedoeld om te kijken hoe mijn gestel reageert op die verandering. Zoals je weet is evenwicht voor mij uiterst belangrijk en we hadden een goed evenwichtig medicijnpakket. Even afwachten dus 

Kersenhofke

En ja hoor. We zijn samen voor het eerst dit jaar weer naar de Kersenboerderij van Verschuren geweest, zoals gebruikelijk elk jaar tijdens fietstochten voor ons een pleisterplaats. Natuurlijk weer een kersenhofke met slagroom verorberd. Gezellig op het boomgaardterras.

Op rust

Onze kat Croky geniet op zijn oude dag van de zon. Hij ligt zo nu en dan lekker tussen de plantjes in de achtertuin. Die foto tot slot. Vandaag wordt het 35 graden. Een extra aanslag op mijn toch al niet zo bijster grote energievoorraad

(Familiearchief f. van son)





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten