zaterdag 9 april 2022

Oh nee, toch niet......

Ik heb een vervelende soort karaktertrek, die het mezelf altijd en anderen soms moeilijk maakt. Ik wil graag zo veel mogelijk gepland hebben, zodat ik weet wat me te wachten staat. Niet dat ik zo’n freak ben, maar het is noodgedwongen. Ik heb maar beperkt energie. Plannen betekent, dat ik mijn energie kan sparen, wanneer ik het later extra nodig heb. Daarom staat mijn agenda vol met eigenlijk hele kleine dingetjes.En als er dan plotseling veranderingen komen, heeft dat invloed op mij

Afgelopen week was een week waarin er veel sprake was van ‘nee, toch niet’. Kleinkinderen die na ziekte weer beter leken, bleken dat toch ineens weer niet. Dat vind ik erg en dat houd me bezig en kost energie. De fysio veranderde, Anouk moest worden bijgepraat over de middelbare school, Luuk zou donderdag komen, zoals gewoonlijk, maar dat ging uiteindelijk niet door en vrijdagochtend kwam alleen Sem ontbijten en was Cas er niet bij. Allemaal anders dan anders n dat voel ik. Tot overmaat van ‘ellende’ had onze verwarmingsketel vanochtend kuren. Geen warm water dus!

Je snapt het al. Ik ben nu al doodmoe en dan moet de dag nog beginnen…

Uitje

Gistermiddag Had ik een uitje. De drukkerij van De Langstraat, waarvoor ik wekelijks een pagina schrijf, nodigde de medewerkers uit voor een leuke middag met aansluitend een geslaagd etentje. Kostte de nodige energie, maar leverde die ook op. Het was uitermate geslaagd en gezellig. Jammer dat José niet mee kon. Het was niet voor partners bedoeld.

Ja Marbais

De sleutel tot de herkomst van de Giselberten, mijn voorouders, ligt inderdaad bij de Marbais, een zijtak van Florennes. Ik ben nu zo ver, dat ik weet welk puzzelstukje ik nog moet zien te vinden. Ik ben volop aan het onderzoeken in het Franstalige werk van George Despy en anderen. Onder meer onderzoeksinformatie over het geslacht Florennes-Rumigny. En het werk 'Citeaux' Commentarii cistercienses, fondations monastiques et concurrence seigneuriale : le cas des cisterciens de Villers en Brabant (1146) en een charter uit maart dat jaar. Ik kom er nu zeker uit. Dat is nu duidelijk. Ik heb twee charters gevonden, die duidelijkheid brengen. Dan kan de nog ontbrekende schakel in mijn familieboek eindelijk worden ingevuld. Ik ga onverstoorbaar door en had er deze week, mede dankzij het koude en vaak natte weer, weer eens als vanouds tijd voor.

Vanmiddag komen Pieter en Tara, Robyn en Luuk. Gezellig! Volgende week wachten me weer twee avondvergaderingen en veel schrijfwerk. Dat is al duidelijk.

(Familiearchief f.van son)




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten