zaterdag 19 juni 2021

Da's pas een kinderfeestje, Robyn!

Ik heb het zelf nog weken gedaan in de vakantie, aardbeien plukken op onze knieën op het veld om een zakcentje bij te verdienen. Ik was toen zo'n jaar of twaalf, dertien. Dat is nu vooral kennelijk het werk van Poolse mensen die hier aan de slag gaan. Zijn onze mensen er  te lui voor geworden?  Of is plukken te min? Kleindochter Robyn had een kinderfeestje zoals je op de foto kan zien. Fruit plukken. Robyn wist al lang, dat aardbeien niet in bakjes in de supermarkt groeien. Maar zeker niet alle kinderen. Een prachtig kinderfeestje, als je het mij vraagt.Veel kleinkinderen deze week in mijn verhaal. We hadden namelijk deze week bijna elke dag kleinkinderen te eten. Het begon met Anouk en Youri op maandag, Emma op dinsdag en donderdag was het de beurt aan Cas en Sem. Gezellig, als ze zo zitten te smikkelen. Ze zeggen vaak “lekker oma” en dan is koken natuurlijk dankbaar werk.

Warm

We hebben voor ’s morgens tochtjes gemaakt met fiets en scootmobiel. In de middag was het daar te warm voor. José is wel woensdagmiddag nog naar de presentatie gegaan van het boek van Adrie Kersten van haar schilderclub. Ze had het erg gezellig en bleef tot na achten weg. Er was ook een etentje bij. Eindelijk weer eens contact met mensen van haar favoriete schilderclub; haar hobby. En ik? Ik keek voetbal,  rustte uit van de hitte, die me leegzuigt en maakte diverse artikelen voor mijn pagina en elders in de Langstraat. Voor mij eigenlijk te warm om iets te doen. Gelukkig  is de fysio –toch wel inspannend- om half tien ’s morgens. Dat lukte nog net. Jammer dat het weer bij ons steeds overdreven is. Ze kennen geen maat daar bij het KNMI. Code geel, kondigden ze voor gisteren af.

Code geel?

Dat hebben ze eigenlijk niet zo goed begrepen daar bij het KNMI in De Bilt. Dat moet Code ‘geelzwart’ zijn. De supportersgeledingen van NAC en de kleinere sponsors hebben er nu echt schoon genoeg van. Steijn en zijn vriendje Manders moeten weg. ‘Mister NAC’, Ton Lokhoff, werd het slachtoffer van die Haagse vriendenkliek. Er ligt nu zelfs een ultimatum. Weg Steyn en Manders, of er komen gepaste acties. Ik heb uiteraard ook de petitie ondertekend. NAC is door die twee al genoeg kapotgemaakt. Ik hoop dat er een oplossing komt. Misschien kunnen ze samen ADO den Haag kopen. Als Steijn zijn vakantiehuisje op Ibiza verkoopt, kan er met de opbrengst en de vertrekpremie voor beiden, best dat geelgroen cluppie worden gekocht. De deal met Amerikanen is immers afgeketst.

(Bron: familiearchief f. van son)

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten