zaterdag 10 augustus 2019

Dat verveelt snel….


Eergisteren was er te veel wind om gezellig te fietsen en gisteren was het daar te nat voor. Ik vind het prima dat het regent hoor, begrijp me niet verkeerd. De natuur én de boeren zullen er blij mee zijn. Ik vind het alleen zo jammer, dat het eigenlijk – voor hetzelfde geld-  de hele nacht kan regenen, zodat de mensen die nu vakantie hebben of op de fiets of scootmobiel willen stappen, er weinig last van ondervinden. Maar ja gelukkig kan je het gewenste weer niet kopen. Dat is in elk geval een eerlijk idee.
De laatste vakantieweek begint komende maandag. Cas staat op de drempel van de basisschool en alle andere kleinkinderen, op Sem na, gaan weer een klas of school hoger.
Alleen Sem hebben we dan nog als oppaskleinkind. José blijft dus nog een aantal jaartjes oppas-oma, zoals ze bij alle kleinkinderen deed, totdat die naar de basisschool gingen.
Kleintjes worden inderdaad groot. In het nieuwe schooljaar komt Sem nog wekelijks voor vast. Voor de andere kleinkinderen geldt, dat Oma zo nu en dan in voorkomende gevallen als verantwoorde oppas zal fungeren. Maar niet meer wekelijks. Als het weer meewerkt, kunnen we lekker fietsen of weg met de scootmobiel. En mijn taak? Ik zit erbij en kijk erna. Waar het kan, daar help ik met het klaarmaken van de boterhammen bij voorbeeld, of het geven van een flesje. Ik let ook op als Oma het eten klaarmaakt. Voor mij niet zo’n zware taak en nog leuk ook.
Misschien komt er ooit nog eens een kleinkind bij om op te passen. Tommy en Nienke hebben immers nog geen kinderen. Maar dat wachten we maar gewoon af, zoals we bij de andere kinderen deden. José is immers al een groot aantal jaren oppas. Nu ik er zo bij nadenk, snap ik eigenlijk niet, dat er oma’s en opa’s zijn, die oppassen op hun kleinkinderen niet gezellig vinden. Wij zijn in elk geval altijd blij geweest als we op onze kleinkinderen konden en mochten passen.
Gisteren begon het weer. NAC. De eerste wedstrijd uit tegen Dordrecht werd meteen een overwinning. Jammer dat er zo weinig beelden werden getoond op TV. De foto’s die ik van TV maakte zijn ook niet denderend . Maar ik ben blij met die eerste drie punten!
(Bron: familiearchief f.van son).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten