zaterdag 29 juli 2023

Ja, dat heb je....

Tijdens de vakantie loopt alles allemaal een beetje anders. De een komt nog even op visite omdat de vakantie voor de deur staat; met de verzending van de broeken en shirtjes vanuit Thailand loopt het niet direct voorspoedig en een kapot onderdeel van onze oude koelkast lijkt niet te krijgen. Maar erg leuk is wel, dat onze dochter is aangenomen op het Dongemond college om er te gaan werken als onderwijsassistent. Tel daar de kapper bij op en je begrijpt dat de week weer voorbij is. Wij hebben oo een paar weekjes vakantie. Dus geen oppaskleinkinderen. Luuk, onze jongste vermaakt zich met papa, mama, broer en zus bij voorbeeld in de apenheul en Bobbejaanland.

Die broeken

Broeken maken voor mij, dat wordt hem niet meer. Mijn knie is zo vergroeit door mijn aangeboren afwijking en ontbreken van kracht, dat er een vakkundige professionele kleermaker aan te pas moest komen. Dat gebeurde. Het werd allemaal zo’n zes weken geleden opgemeten en via UPS kwamen ze via omwegen bij mij. Eerst zou het maandag komen, maar er was een probleem opgedoken in Keulen. Toen klopte het adres niet. Vond men. Het pakket zou opnieuw worden verzonden. Uiteindelijk vond men het juiste adres en donderdag kwamen de drie broeken en vier shirts thuis. Ik moet zeggen: geslaagd. Ze passen prima en het ziet er zelfs nog goed uit ook.

Koelkast

Die onderdelen van de koelkast, om precies te zijn ‘deurvak’ voor onze ignis koelkast  was er niet. Diverse zaken voor bezocht in Breda en Oosterhout naar nog geen resultaat. Zal wel weer via internet moeten.  We wachten nog even op een telefoontje. Maar onze koelkast is al oud…..

Knippen

Bij de kapper zijn José en ik weer gefatsoeneerd. Misschien verklaar je ons voor gek, maar we rijden nog steeds naar de kapper in Oosterwijk. Het is namelijk een vriend van ons uit onze Oisterwijkse tijd. We zijn erg tevreden bij hem en het is dus eigenlijk meer op visite gaan, dan naar de kapper.

Medisch

Er gaat bij ons zoals je weet geen week voorbij zonder dat er iets medisch op de agenda staat. Maandagochtend met José naar de huisarts geweest voor haar knie. Een dag later ook nog op controle geweest bij onze cardioloog. Een aantal belangrijke dingen doorgesproken en ook weer een dilemma mee naar huis gekregen. Dat houd ik nog even voor mij. Het zijn gekke tijden, neem dat maar van me aan. Begin september mag ik al weer bij haar terug komen. Hier laat ik het bij deze week, vandaag hoop ik nog even de bergetappe in de Tour de France femmes te kunnen volgen en dan kan de nieuwe week weer beginnen.

(Bron: familiearchief f. van son) 






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten